Min vildkaprifol (skogskaprifol) Lonicera periclymenum "Serotina" som jag haft i 4 år har inte blommat någon gång ännu.
Skall jag ge upp?
Vad kan det bero på?
Den växer zon 3/4 i torr mark på väst fasad.
Lars-Olof Arvids
21-08-2007, 12:55
Jag är ingen kaprifolexpert, men tycker inte att du ska ge upp. Min vildkaprifol var också ganska trög och blommade inte de första två åren. Nu på tredje året har den däremot skjutit fart ordentligt och fått sina första blommor. Mitt råd är att ha tålamod och se vad som händer.
Olle
Krolliljan
21-08-2007, 17:04
Samma här. Min har stått still och börjat växa lite nu tredje året. Där är inte så många blommor än men doften, doften.
Eva i Skåne
21-08-2007, 19:18
Jag har också två kaprifoler som aldrig blommat. De är nog 6-7 år. Stor besvikelse.
Ifjol flyttade jag dem. I år har de inte heller blommat, men kanske kanske det kommer nu när de fått ny plats,
men kaprifoler ska väl inte vara så kittsliga med läge, jord, näring osv, så visst känner man sig lurad.
ängsvädd
21-08-2007, 19:31
Kan gödningen påverka blomningen? Om man göder för mycket, kan det medföra inga blommor? Bara en tanke.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.