Lotusblomman
Jag undrar varför det är så dåligt med trädgårdsbutiker i centrala Stockholm. Den enda jag vet är Weibulls, men de är ju lite begränsade... Känner nån till fler ställen? thanks.gif
AnnammA
Men tar du tunnelbanan till Kungens Kurva/ Skärholmens centrum, så ligger Zetas trädgård där i närheten.

Hälsn

Anna

PS!

Vi körde dit bil dit när vi var där förra sommaren, så jag kommer inte riktigt ihåg vilken sida det ligger på. Det låg en mack och ett McDonalds åt det hållet i allafall, om det skulle vara till ngn hjälp.
DS
Lotusblomman
Jo jag brukar masa mig till Ikea ibland men jag bor så himla tokigt till, så om jag kan så handlar jag på lunchen i stan... Annars är ju Zetas otroligt (och kontot brukar bli därefter...) hehe
Malvia

Vad menar du med centrala Stocholm? innanför tullarna?

Finns Rosendals på Djurgården och Bergianska Trädgården vid Brunnsviken. Finns bussar dit.

Plantagen i Danderyd har ett brett och bra sortiment av det mesta annars.
AnnammA
Jo, det får väl bli dit igen vid nästa tur till Stockholm...Alltså till Zetas trädgård.Förresten Rosendals på Djurgården har jag också besökt för kanske 10 år sedan (usch, vad tiden går!) när där var ngn sorts trädgårdsutställning. Maffiga mackor och annat hade de då att sälja på trädgårdscaféet, minns jag.

Hälsn

AnnA
Lotusblomman
Ja jag tänkte mest på innanför tullarna, men tack för påminnelsen om de andra ställena ibland glömmer man thanks.gif
Kakaduan
Vet inte vad du menar med trädgårdsbutik. Granngården finns i frihamnen och de har lite av varje, dock inga växter.

Kakaduan
Lotusblomman
Tänkte på lökar, fröer, plantor, krukor, jord mm
stella08
Jag skulle rekommendera den nyöppnade blomsteraffären i Ringens Centrum vid Skanstull (bredvid apoteket). De har fräscha och jättefina plantor, ett annorlunda urval än på andra försäljningsställen. Men de går åt ganska snabbt. Beror på vad du söker.
Lotusblomman
Tack för tipset! Det ska jag kolla in. thanks.gif
bikiv
Ca 15 min med bil från Skanstull ligger Trädgårdshuset i Skarpnäck. Väl värt ett besök. Nuvarande ägaren ska sälja och i samband med det ska butiken utökas. Ska bli spännande att se hur det blir i fortsättningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon