*Ulrica*
I min kallbänk har jag en massa små plantor. Bland annat rosa isop (5-10 cm) som har blivit angripen av något. De andra växterna verkar ha klarat sig, utom pepparmynta-sticklingarna som fick små gröna löss (jag slängde alltihopa).

Vad kan det vara? Små tuggor av bladen, avbitna stjälkar, slemspår och sand från underlaget uppe i växten. Men jag ser ingen förövare! Slemspåren är mycket mindre och smalare än mördarsniglarna och de verkar inte ha hittat kallbänken heller.

Vad gör jag åt det? Sprider det sig mellan plantorna? Hur hittar jag sniglarna om det nu är såna? Kan plantorna räddas? Det är hittills bara två av tio som har drabbats.
[attachment=6593:rosaisop1.jpg] [attachment=6594:rosaisop2.jpg]
Ciczi
Det låter ju onekligen som sniglar och det finns ju andra än mördarsniglar som käkar plantor.

Ciczi
*Ulrica*
Men jag hittar inte en enda snigel i hela kallbänken... gömmer dom sej när jag kommer? ninja.gif
*Ulrica*
AHA! angry.gif

Jag har hittat förövarna!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon