Suz
Mina 4 Rhododendronbuskar blommade rikligt i våras, otroligt vackra. Vi flyttade in här i november så detta var vår första sommar och det var spännande att se vad som kom upp.
Men nu blommar min ena rhododendron igen blink.gif Jag har tyvärr inte namnet på denna, men det är vita lite svagt rosa blommor. Finns det vissa sorter som kan blomma om igen samma säsong?? confused.gif

Jag kan nästan ingen alls om växter men lär mig så sakteliga, mycket tack vare detta fantastiska forum bravo.gif
Tezzla
Det är inte alls ovanligt att det kommer ett par blommor på Rhododendron sent på sommaren, men det brukar inte bli en särskilt riklig blomning. Njut och var glad! biggrin.gif
Suz
CITAT (Tezzla @ 21-08-2007, 20:30) *
Det är inte alls ovanligt att det kommer ett par blommor på Rhododendron sent på sommaren, men det brukar inte bli en särskilt riklig blomning. Njut och var glad! biggrin.gif

Tack för svar!! Njuter gör jag biggrin.gif Var bara rädd för att denna knasiga sommar ställde till det så växterna fick fnatt och sen kanske inte klarade kylan som förmodligen kommer snart !
Ewa L
CITAT (Suz @ 21-08-2007, 16:55) *
Jag har tyvärr inte namnet på denna, men det är vita lite svagt rosa blommor.

Kan det vara 'Cunningham white'?
Suz
CITAT (Ewa L @ 22-08-2007, 08:00) *
Kan det vara 'Cunningham white'?

Tack!! Googlade och ja det är det!! Då har jag lärt mig namnet på en av dem thanks.gif
ingrid fuxwall
Rhododendron verkar vara en otroligt tålig växt, som en liten parantes kan jag nämna att en vårstorm välte en av våra stora "buskar". Den stod lite olämpligt så jag drog iväg med hela busken och placerade den i en slutning i ett hål som hundarna grävt. Någon jord att fylla ut med orkade jag inte släpa upp så jag rensade lite och fyllde runt rötterna med ogräs och busken frodas!

ingrid
Jan Lindgren
Hej!
Cunninghams White brukar blomma lite på hösten. Rhododendron russatum gör likadant. Det är trevligt med höstblommning men det minskar vårblommningen.
MVH
Jan Lindgren
Pernillaheterjag
Jag har flera Cunningham White i trädgården och under de tre år som jag haft dem, så har de blommat mycket rikligt på våren och lite mindre rikligt på hösten.

Härligt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon