Full version: min örtlåda
annika_h
Se så fin min örtlåda blev, målad med järnvitrol, synd bara att sniglarna var så förtjusta i basilika, dill och persilja!!
GrönAnna
Jättesnygg! Jag gillar verkligen den där "grånat-trä"-nyansen, den gör sig så bra till alla olika gröna nyanser.
Christoffer
Jättefin! Och jag gillar verkligen skyltarna! Var fick du tag i dem?
skogstroll
Jättefint! jag håller precis på att planera min örtagård (hoppas det inte är för sent på året att plantera bara). Skulle gärna ha så fina skyltar smile.gif
annika_h
Skyltarna köpte jag hos"mitt rum" i Malmköping, tyvärr tog de slut (hade velat ha fler)
Alexander-VG-zon3
jätte fint blir ännu vackrare när det växt till sig , ska du ha rosmarin ute i vinter ?
Lisbeth zon2
Underbart att ha egna kryddor, hoppas den står nära köket.
annika_h
Den står absolut nära köket, kan rosmarinen inte övervintra?
Alexander-VG-zon3
CITAT (annika_h @ 07-09-2007, 21:57) *
Den står absolut nära köket, kan rosmarinen inte övervintra?

jo i zon 1-2 kan den det , i zon 2 får man dock vira in den i grönvinterväv eller annan väv och sen lägga över rengskydd (om det är en regnig höst-vinter) , det den inte gillar är blåst undervintern tål ca -15c -17c . jag själv har 3på friland med lyckad framgång i sandjord och med skydd beroende hur vintern är . annars övervintrar du den inne 0c +10c och ljust om det är över +10c .
annika_h
Då ska jag pröva att skydda den med väv i vinter och hålla tummarna!
Mariann
Du har jätte fina örter bravo.gif , håller med om detta med grånat trä.....

Oops var det här kanske min örtagård skulle varit postad? confused.gif
[attachment=7598:2_046.jpg]
Lisbeth zon2
Härliga bilder, kul att ha egna kryddor, gärna nära köket.
Lilla Birka
Rosmarin är nog svårt i vår zon (Sörmland), så klä på den ordentligt. Kul om du lyckas, berätta gärna i vår hur det gick!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon