oliv
Vill veta om Willabs VÄRMEFLÄKT TROPIC 2000W är tyst innan jag köper den. I alla fall så att den inte stör om den är igång hela tiden och man vistas nära.
Har ställt frågan innan men inte fått svar. sos.gif
Det är väl flera här som använder värmefläktar? Kan ni inte berätta om erfarenheter? confused.gif
kerstin z5-6

Har en billig vanlig fläkt ute i mitt kallväxthus mars -april början maj -men det är relativt dyrt -ska du ha värme hela året?
Ingen fläkt är särskilt tyst ..
Lady Hamilton
Tyst å tyst........... g.gif visst låter den Men jag blir inte besvärad av ljudet. Sedan är det så att fläkten går inte hela tiden utan bara när det överstiger/understiger den temperatur som du ställt in den på
kerstin z5-6
och med tanke på att du har den i anslutning till ditt hus -borde den inte behöva gå så ofta .. jag tycker ljudet bara är trevligt och påminner om att våren kommer smile.gif
emmapemma
Jag tycker att Willabs fläkt är relativt tyst. Ett litet trevligt myggsurr bara...
oliv
Tack för alla svar! thanks.gif bravo.gif

Jag tänkte ha värmen på när det blir mindre än 10 grader och annars bara kalluft för luftcirkulationen (mot kondens) så länge alla växter är inne. De flyttas ut på sommaren. rolleyes.gif

Om det bara hörs som ett myggsurr, så är det helt ok. Vi har ju vanliga bordsfläktar inne - och det ljudet stör inte mig.
Lady Hamilton
Ja störs du inte av bords fläkten så kommer inte heller denna fläkt att störa dig tummenupp.gif
malin72
sos.gif hur ska detta gå till.......jag tänkte ju köpa fläkt till sådderna inne för att kunna få ner tempen lite ... g.gif ...nämen visst nä den ska väl inte stå och gå på natten då skulle jag få problem whist.gif kan ju inte ens höra en klocka gå eller akvariepumpen ska vi inte tala om....... ninja.gif (och ingen annan hör som när dom är här)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon