titti49zon6
Tänk vad snälla en del är, bland annat jag whistling.gif som har tagit hand om en änglatrumpet som annars hade hamnat på tippen
thumbdown.gif den är 210 cm hög drygt och 190 cm i omkrets och jag räknade knopparna som var kvar efter transport i en liten BMW och det var minst 90 stora bravo.gif Tack du givmilda medmänniska om du läser detta

här kommer bilder

Rosa änglatrumpet 2,10 hög och 1,90 vid full med knoppar,jag räknade till 90 st idag 20070822

Rosa änglatrumpet,knoppar

Rosa änglatrumpet,blomma

skogstroll
Herregud min skapare, hur får man dem sådär stora? blink.gif
titti49zon6
ja du, omjag det visste men den hade inte speciellt stor kruka och är ca 4 år,omplanteras på våren och har fått näringspinnar yes.gif
Jag har satt den i större korg än den var i..en röd lövkorg har jag med en sopsäck med hål i
Irene_L
Vilken tur att du kunde få hem den i din bil, Titti. tummenupp.gif

Den var ju jättestor och fin. Ojoj vad många knoppar yahoo.gif

Lycka till med den! tummenupp.gif
Gillan
Grattis till Ängeln titti! Kan det vara en Flavia exotic pink tror du?

visst är de fantastiska när de blir så där stora.
Hur bar du dig åt för att få in den i bilen confused.gif ........... giggle.gif
titti49zon6
Hihi, det var en bra fråga giggle.gif Jag tog med mig ett stort tygstycke som låg o skräpade rotfl.gif lindade in kronan i det och så en plastsäck över rotklumpen blush.gif fällde ned baksätena och baxade in hela härligheten genom bkdörren, en drog i säcken med roten och den andra lirkade in kronan
Och det kan jag säga att bilen var full yahoo.gif tror knappt att jag syntes i min lilla bil.
Samma procedur när jag kom hem , men tvärt om crazy.gif men nu ståtar den så grannt vid min altan bravo.gif
stennie
GRATTIS !!! Va kul !!!
Fenja
CITAT (skogstroll @ 22-08-2007, 13:49) *
Herregud min skapare, hur får man dem sådär stora? blink.gif

Plantera om varje vår och sätt dem direkt i kogödsel som du köper i säck. Cirka 4 veckor efter omplanteringen så ger du den flytande gödsel vid varje vattning. STOR kruka, desto stötte tillväxt. Mina största, innan jag gav bort dem, växte i 70-80 liters krukor och var närmare 3 meter höga. Nu har jag bara en... som håller på att blir för stor dem med, är strax under 2 meter nu.

Grattis Titti, vilken oerhörd mängd blommor och knoppar! biggrin.gif
Mvh
Fenja
skogstroll
Oj det var inte dåligt! Tack för tipsen! smile.gif
kerstin z5-6
Kul titti smile.gif nu blir det släpande av för dej med smile.gif

Mina står i ett 1 m djup dike smile.gif på så vis blåser de aldrig i kull -de närmar sig 3 m nu .. hur jag ska få in dem vet jag inte riktigt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon