Ingrid på Västkusten
Hallon,

Asiaterna åkte ner i backen idag - underbara Green Boy, heta krulliga suveräna Green wave, smakrika Green-in-Snow, ljuvliga Komatsuna. Några specialimporteradefrön också - mest turnip greens - smakrika i en wok....gröna blad kan man itne få för mycket av?

Kom även några RÖDA blad i backen - japanska salladssenap - härlig kontrast till alla gröna blad.

I morgon åker det mera ruccola i backen, åsså koriander igen ;-)

Måste ju förbereda höstens gröna salalder!

Hälsar ingrid
Virgo
Hej,
Håller på o bygger en 3,5m lång "pallkrage" x1,20.

Där blir det oxå asiater i en salig blandning. Måste nog kolla i stan om jag hittar några nya sorter ex. Komatsuna

Nån som vet var jag kan få tag i Hon-Tsai-Tai?
KURT
Många av dem verkar bara vara så känsliga för alltför varmt väder, de som planterades i slutet av Juli förra året blev det inget alls av.
Ingrid på Västkusten
Nä förra året ville itne asiaterna - men en Junisådd har gåt nog så bra - köpte en mix ifrån halcyon Seeds - denna firma kan flrutom runåberg inte NOG rekommenderas för asiatfrön :-))
Runåberg har Hon Tsai thai - f ö nog den man skall ha i varmt väder Kurt ;-))

Hälsar ingrid
Christa
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 11-07-2003, 00:07) *
Hallon,

Asiaterna åkte ner i backen idag - underbara Green Boy, heta krulliga suveräna Green wave, smakrika Green-in-Snow, ljuvliga Komatsuna. Några specialimporteradefrön också - mest turnip greens - smakrika i en wok....gröna blad kan man itne få för mycket av?

Kom även några RÖDA blad i backen - japanska salladssenap - härlig kontrast till alla gröna blad.

I morgon åker det mera ruccola i backen, åsså koriander igen ;-)

Måste ju förbereda höstens gröna salalder!

Hälsar ingrid

Jag köpte Komatsuna i genom odlas erbjudande. Har aldrig hört talas om den tidigare. Hur skiljer sig den från Pak choi?

Jag har provat Mizuna, Mibuna och Pak choi men tyckte inte att någon av dom var speciellt goda. Rucola däremot gillar jag skarpt. Åtminstone när den är mild.

Hur är de andra sorterna du nämner i smaken?

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon