HyperCello
Hej hej.. Jag har ett apelsinträd men jag vet inte vilken art, är därför intresserad av att veta vilken art det är.
Apelsinträdet är runt 12 år gammalt men det har aldrig blommat. Har för mig att jag läst att den ska stå svalare under vinterhalvåret men jag vet inte om det stämmer.

Om någon kan ge mig lite skötselråd, samt tala om vad det är för art vore jag tacksam.

Länk till bild på apelsinträdet: http://i201.photobucket.com/albums/aa205/H.../Apelsintrd.jpg
Lady Hamilton
Jag kan tyvärr inte svara på vilken sort det är Men jag har en länk till en Citrus ID-sida kolla där om du själv kan avgöra vilken sort det är Word dokument Citrus-ID
jegi
Nu skulle det behövas en närbild, men jag ser inga vingar på bladen. Kan det vara ett citronträd?

Fast å andra sidan är min erfarenhet att citronträd växer mycket kraftigare än andra citrusarter och egentligen tycker jag att ett 12-årigt citronträd borde vara kraftigare. Svårt fall...

Är det frösått så kan det ta lång tid innan det blommar. Jag har ett som är 13 år och det har inte heller blommat.

Helst ljust och svalt på vintern och sommartid kan du ha det ute. Det tål inte mycket frost. Tänk medelhavsklimat så blir det rätt. Dom drar lätt på sig spinn i för torr miljö.
Det finns citrusnäring och citrusjord, men om det gör nåt till eller från kan då inte jag säga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon