Jag behöver lite förslag på vad jag kan plantera framför mina liljor i rabatten. Liljorna är ganska kraftiga och bladverket breder ut sig rejält vilket medför att det trycker bort andra växter. Brukar försöka binda upp dem, men tyvärr så ser det inte så värst snyggt ut. Vad kan jag plantera framför liljorna som gör att bladverket inte blir så framträdande? Som det är nu har jag diverse nävor, men det blir liksom inte bra. Endast snyggt när nävorna blommar men när jag klipper ned dem försvinner de i liljornas bladverk. Orkar kantnepeta stå emot, tror ni? Har ni några andra förslag på växter som skulle passa framför? Hur har ni det?
Är det dagliljor eller någon annan sort?
Mvh
Fenja
CITAT (Fenja @ 23-08-2007, 12:35)

Är det dagliljor eller någon annan sort?
Mvh
Fenja
Främst dagliljor, det är dom som tar plats.
Eva 33c
23-08-2007, 11:46
Jättedaggkåpan, eller någona annan daggkåpa, skulle kunna fungera tror jag. Om man nu gillar daggkåpor, som jag gör.
CITAT (Eva 33c @ 23-08-2007, 12:46)

Jättedaggkåpan, eller någona annan daggkåpa, skulle kunna fungera tror jag. Om man nu gillar daggkåpor, som jag gör.
Bra idé! Tack för den!
Fler idéer?
Jag har en perenn rödbladig, gulblommande oxalis framför en del av mina dagliljor, den sprider sig häftigt men är lätt att rensa bort och bryter fint mot liljornas gröna blad. Den rödbladiga mandeltören funkar också fint men är lite högre. Astillbe eller fänrikshjärta skulle väl också fungera till exempel.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.