Full version: Dina finaste rabatter
Evin
Jag behöver lite inspiration till mina rabatter. Ofta är det bara bilder på enstaka blommor, men här ska helheten fram.

Sailor Pluto
Jag kan ta kort i eftermiddag när min telefon är färdigladdad smile.gif . Inte för att det finns så mycket som är helt klart, men kul kan det vara ändå. Får nog lägga till lite förklarande text om vad jag har för syfte med planteringarna också giggle.gif .
Fenja
Kolla i Kerstins album!! biggrin.gif Där finns det inspiration i överflöd!
Mvh
Fenja
anilin
Rosorna Little Mischief,alyssum,hänglobelior!
Mvh anilin
Bee
En sån vacker rabatt! Är det rosenskära, dom där "dilliga" vita i bakgrunden?
Krolliljan
Så här ser det ut kring vår ena husknut i juli.

IMG_0001_30.jpg
fyra olika sorters dagliljor, kantnepeta, trädgårdsiris, strandiris, klockranka,vit purpurklätt, vit flox, ljusblå riddarsporre,citrontimjan och så en annan daglilja.

IMG_0001_3.jpg
Dagliljorna, luktärter och astilbe i olika färger.
Evin
Vad fina rabatterna är!

Jag älskar själv oxå dagliljor (har 6 olika), men ifs säg den blomma jag inte älskar och småsamlar på.

Kerstins rabatter är som en guru för mig smile.gif
annagranq
min grå rabatt gillar jag, den innehåller, två olika sorters malört, malva, två olika sorter ulleternell, blå bolltistel, röd röllika, blodnäva, taklök,och liljor. På bilden syns inte allt och en del är utblommat. Men jag gillar den verkligen det blev en fin kombination av bladverk och silvriga färger. Först när bilder, bolltistel mot ulleternell, sen hela rabatten där allt inte syns, sen malva mot uleternell

hej
anna
ingrid fuxwall
Upptäcker att jag i enbart tagit närbilder på mina blommor men inflikar en bild där jag stått på lite avstånd. http://good-times.webshots.com/photo/28218...095713317MctGJt
Mitt problem är att allt växer ihop så jag försöker numera ha långt avstånd mellan växterna.

Beundrar alla dem som har färgtema på sina rabatter, själv lyckas jag aldrig
CurlySue
detta inlägg har förföljt mig i helgen...(i mina tankar)
Har fnissat lite när jag sett mina rabatter på kolonistugan...de är inte så vackra (än)..
Men tänkte ett tag att ta en bild och publicera den mest på skoj... med mina stackars tagetes som rådjuren och haren har mumsat på...de är som små skellett...
Fast vissa tagetes sorter verkar de inte gilla, de hel gula har fått stå kvar.... så de ska jag ta fröer av och testa nästa år igen..
titti49zon6
Detta är en av mina finaste rabatter,norrläge och här finns riddarsporrar, 10 olika rosor, vitsippor,blåsippor, julrosor, tulpaner, allium, klematis, kameleontbuske, hosta,slingerstormhatt,nävor,små låga campanula,järnek,astilbe,några liljor,rosa liljekonvalj och några till som jag glömt namnet på.
Rabatten är ca 6m x1,20m och jag anlade den i fjol så rosorna är ännu inte så stora men det växer bra och allt har överlevt vintern, rosorna är finast i denna rabatt mot alla odds

Del 1
IMG_2462.JPG

Del 2
IMG_2461.JPG

Del 3
IMG_2460.JPG

Hela rabatten från ovan
IMG_2459.JPG

IMG_2451.JPG

Tesa
Den här var en av mina finare för ett par veckor sen...nu har den blommat över nästan..

och min "rostiga rabatt"

n00b
Min cirkelrabatt är nog favoriten smile.gif
Ormöga, mossflox, liljor, fackelblomster, fingerborgsblomma, oktoberaster.

Gåsis
Min finaste rabatt är nog den här som aldrig verkar komma med hela på bild. Mitt gamla potatisland är det.

Men den här kommer nog att bli bra den med. Fick jag göra till min syster nu i sommar med hemsådda perenner. Inramningen till den här tycker jag är bara underbar.

/Åsa
renate
Fin och fin,det är en smaksak vad man vill har för typ av växter i sin rabatt.Får ser om jag hitta något i min trädgård. Här kommernågra bilder på mina rabatter.Jag har ja mest rosor men också perenner och buskar.Glöm inte plantera lökar i rabatterna så du har glädje tidigt på våren.

[attachment=6893:PICT6388.JPG] [attachment=6894:PICT6605...__Small_.JPG]

[attachment=6896:PICT6830...__Small_.JPG] [attachment=6897:PICT6831...__Small_.JPG]

[attachment=6898:PICT6991.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon