Full version: Kronärskocka
mamamaggan
Har två plantor kronärtskocka. De är inte speciellt stora och det har heller inte blivit några " skockor ".

Nu undrar jag om jag kan övervintra plantorna och i så fall hur ?
rosita
Herrgårds är en perenn sort och den måste täckas ordentligt för att klara vintern även i södra Sverige. De frösådda går inte att övervintra.
KURT
Frösår man så måste man alltså starta med förodling i mycket god tid och hoppas på varm sommar.
mamamaggan
thanks.gif för era svar! Mina är frösådda och det ska alltså inte vara någon mening med att försöka övervintra dem.

Kommer ändå att ställa in dem i sommarstugan , optimist som jag är , under vintern .

Har försökt odla dem flera år men även om jag börjar tidigt ( februari ) så vill det sig inte utan de blir c:a 2 dm och inte mer.
ingrid fuxwall
Men när jag hittade frön i våras läste jag en massa gamla inlägg här på odla och fick för mig att de går att övervintra - de som jag frösått.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon