CITAT (carita @ 25-08-2007, 08:28)

"snigelexpert"
Va? Nääää...
CITAT (carita @ 25-08-2007, 08:28)

här tar vi inte reda på sorten innan (ser inte skillnaden på vanlig svensk skogssnigel och spansk, får väl skicka in för analys om de blir fler)...Hittills har vi halshuggit ett antal, här tar vi inga risker. I våran familj ser vi tyvärr skillnad på djur och djur, fästingar, sniglar, liljebaggar adjöss! Man får väl snart någon "sann" djurvän på sig...
Den största skillnaden mellan svenska och spanska är det antal de förekommer i, har man spanska sniglar så förekommer de i MASSOR medan de svenska bara är några enstaka oftast. Vi har inga rödbruna svenska här men jag ser en stor skillnad på en halshuggen svart och en halshuggen mördare. De svarta har nästan vita inälvor medan mördarsniglarna har gråa.
Jag förstår vad du menar, min sambo är jägare.
Väldigt grovt generaliserat tror jag att om man bor på landet, nära djuren så har man kanske lite annan syn på det hela än om man bor i stan. Som detta med vargar tex. bor man i centrala Stockholm, är välutbildad och kvinna så är sannolikheten större att man älskar vargar än om man bor i skogen i Värmland, är man och fårägare...
Men "djurens rätt" ska vi inte diskutera här, då blir det en sån där lång, upprörd tråd som de med nakenhet och rökning...