Annaspirea
Har övertagit en koloniträdgård i Malmö med ganska få perenna växter i år. Tänker sakta bygga upp med mer blomsterfägring, gärna lättskötta och fleråriga växter. Alla ni som har erfarenhet av mördarsniglar, har ni tips på blommande växter som sniglarna inte går på?
Anna (nybörjare i trädgården)
dotpointer
Hade problem med sniglar i min plantering, men sen köpte jag ett snigel-elstängsel på Jula
och satte upp runtomkring. Gick på någon hundring, men det var det värt, nu har jag "bara"
resten av skogen (inklusive rådjur...) att slåss emot. Enkelt att installera, bara att hägna in,
och sen två eltåtar från 24V-trafo... sniglarna grillas men människor och djur och växter märker
inget vad jag sett/märkt.
tudor
Jag plockade ca 60-100 sniglar per kväll förra sommaren. Köpte medlet "snigelfritt". I år har jag tagit ca 5 per kväll. Jag tror ändå jag ska köpa det igen till våren devil.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon