Full version: jag vet inte
Gåsis
Har en växt som jag sått som kom med i perennmixen. Bilden är urkass men är det någon som tror sig känna igen den här och vet vad den heter? Kolvarna är liksom hårdpressade frön.

/Åsa
Tesa
Jag tycker den ser lite ut som min lakritsrot, Glycyrrhiza glabra gör...min har inte blivit så stor än så den ser mer "ostädad" ut än de bilder jag sett på internet..
Gåsis
Kanske, men mina blad känns gråare. Dom har en lustig grå-grön ton. När jag först kände på dem fick jag för mig att dom skulle kännas som portlakens blad, lite köttiga och krispiga liksom, men när jag tog i dem var det bara som det såg ut för. Kolven ser inte direkt ut som om den kommer att blomma utan mer som om den är blomman.

Nä nu blev det konstiga beskrivningar här g.gif

Jag får ta ett nytt kort med riktiga kameran i helgen.

/Åsa
Gåsis
Här kommer en bättre bild och nu har det kommit blad med.

/Åsa
Margith
Ja, Gåsis, du känner mig och vet mer än väl hur duktig jag är på blomidentifiering laugh.gif
Men när jag ser den här bilden tänker jag direkt Mexikohatt, Ratibida nånting... shy.gif
Gåsis
Ja, inte var du dålig inte bravo.gif Den ser det ju ut som. Men perennmix zon tre och sen står det att den kan klara vintern i södra sverige om man har tur crazy.gif Bra för den då att det kom några blommor redan första året...

Tack!

/Åsa
Margith
yahoo.gif Jag börjar ju bli ett riktigt proffs rotfl.gif
Men du har helt rätt, perenn z3.... Mexikohatt skulle då jag kalla 1-åring hos dig och mig wacko.gif Jag kanske är ute och cyklar totalt, som vanligt g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon