Full version: Vattna sent?
stella08
Ibland upptäcker jag ganska sent på kvällen att blomkrukan är torr efter en solig dag. Jag har lärt mig att man ska inte duscha växter när det blir mörkt ute. Men går det bra att vattna när som helst på dygnet eller ska man ha respekt för växternas nattsömn?
Fenja
Hmmm, du bör inte dusch växter som står i direkt sol då de kan bli brända av solen. Men dusch i mörker/skugga är perfekt. Vattna tidig morgon eller kväll när solen inte är uppe så dunstar det inte bort så mycket av vattnet.
Mvh
Fenja
stella08
Någonstans har jag hört att det inte är bra att duscha krukväxter efter mörkrets ankomst. Men det kanske är fel...
Resten av det du skriver förstår jag, självklart.
Men jag ställer är en enkel fråga: är det OK att vattna krukväxter sent på natten om jag nu av ngn anledning känner för att göra det?
Krolliljan
Det måste vara OK. Det regnar ju på nätterna.
Fenja
CITAT (stella08 @ 24-08-2007, 15:33) *
Någonstans har jag hört att det inte är bra att duscha krukväxter efter mörkrets ankomst. Men det kanske är fel...
Resten av det du skriver förstår jag, självklart.
Men jag ställer är en enkel fråga: är det OK att vattna krukväxter sent på natten om jag nu av ngn anledning känner för att göra det?

Jag trodde att jag svarade på den, men jag skulle kanske ha förtydligat att allt mellan kväll och tidig morgon är okey! Däremellan så passerar vanligtvis natten! biggrin.gif
Mvh
Fenja
stella08
thanks.gif Ytterligare ett av livets stora frågor är löst. Känns det som smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon