evarina
Vi har en balkong där det på en sida inte går att sätta balkonglådan inåt. Det är de upprättstående balkarna (de som håller balkongräcket) som är ivägen. Någon som har en idé om hur man kan göra för att kunna sätta upp balkonglådan där. Funderar på om man kunde sätta fast en träbit på något sätt. Problemet är att både räcket och "balkarna" är av metall. Hmmm, går det att fatta hur jag menar? En bild vore kanske inte så dumt!
/Eva
Sylvia
Ja, en bild skulle förklara hur du menar...sedan kanske det kommer tips!
Kana
Mmm, förstår nog inte riktigt hur du menar men tror att det kanske kommer något emellan lådan och räcket så att krokarna inte räcker runt? Jag har justerbara balkonglådehållare som man själv monterar med lagom avstånd på alla möjliga sätt, det kanske kunde hjälpa? Med en träkloss eller något emellan möjligtvis?

K.
evarina
Nu med bild!
Kolla i mitt album på balklongräcksproblem...
Kana
Aaah, nu ser jag. Jag tror att sådana balkonglådehållare som jag har skulle kunna fungera om man lade någon liten träkloss emellan hållaren och själva balkongsidan eller vad man ska säga. Förutsatt att hållarna går att justera så mycket att de räcker runt. De jag har köpte jag på Plantagen tror jag, de är i tre delar och så skruvar man ihop dem med de avstånd som passar en själv?

K.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon