Full version: Onamnad ros
evamarianneZon3
Köpte den för att den har så vackra blad med en röd kant. Och för 50 kr !
Nu blommar den, vackert ljusgul. Ingen doft.
Jag har sett bilder på Kronprinsesse Mary.
Vad tror ni som har den, kan det stämma ?
Jag trodde att jag inte behövde veta namnet, men det är svårt!!
Tacksam för hjälp, Eva
kerstin z5-6
Svårrt -hur verkar de vilja vara i övrigt -en stor rabattros-en klättrare , eller ?
evamarianneZon3

Detta är första blomman och andra blomman. Den får bara sol ett par timmar. Och nu har det ju regnat på dom varje dag, ändå är dom inte skadade av det.
Det långa nya skottet, ca 1m, började växa när de regnade som värst. Stora taggar, som är ljusa i spetsen. Den grenen är kraftigare än dom som var från början, och den har flera upprätta knoppar.
Där den står blev det vattenfyllt när jag planterade den. Så jag grävde så djupt det gick (berg) och la i sand, sedan jord och hästgödsel.
Hela juni var här alldeles torrt och den växte nästan inget.
Den grenen som knopparna kom på är vek, jag har satt fast den mot pinnen.
Vänligen Eva
kerstin z5-6
Liknar en klätterros i beteendet -vild gissning är Ilse Kron superior -om bladen är blanka
evamarianneZon3
Tack för det, det var ju en god överraskning. En klätterros! Då får jag hitta ett bättre ställe till den.
Vänligen, Eva
kerstin z5-6
Jag är inte alls säker -avvakta även nästa säsong -rosor går bra att flytta år 1-2 .. det kan bli en mindre buskros med
Du har längre tid att kolla in hur den vill växa då

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon