Full version: "Namnetiketter"
Chamomille
Var köper man såna plast-namnetiketter som man stoppar ner i krukor, så man vet vad man har sått? Eller har ni någon ide om hur göra själv?
Tosan
Jula har. 9 kr för 20 st eller nåt sånt
Finns på granngården åxå, minns inte priset
Blomstertanten
Jag har gjort en del namnpinnar till mina hoyor själv, av cernitlera. Skriver på dom med Toppits fryspenna.
lena:-)
Jag köpte namnskyltar på ÖB, billigt men kommer inte ihåg hur billigt.
( plast)
Tesa
Jag tar bottenplattan i typ Rustabagar och klipper till av. Får ut ca 60 små för 10 kr + att bagen funkar bra ändå...
Chamomille
Tack för tipsen. biggrin.gif
Wilmer
Coop har också plast och trä stickor.

Wilma
Gillan
Vill man ha lite finare "pinnar". då gör man som Blomstertanten tummenupp.gif . Nöjer man sig med det lite enklare, så köper man 25-pack på Biltema för ca 9,98kr. Glöm inte bort att det märka dem med blyerts. Det är, enligt mig, det bästa sättet för att märkningen ska bestå tummenupp.gif

Sen finns det säker ännu billigare och bättre alternativ, men det får nån annan tipsa om yes.gif
Lady Hamilton
Dessa i olika färger brukar jag använda mig av Namnettiketter (mitt ordinarie beställnings ställe verkar tyvärr inte ha dem för tillfället dunno.gif , annars brukar jag beställa 100-300st/per färg Lila, Grön, Röd, Orange. Blå, Gul o Vit) de brukar även finnas att köpa på Granngården Och jag håller med om att bästa och hållbaraste resultatet får man om man skriver med blyerts
Jan Lindgren
Hej!
Gamla persienner fungerar bra.
MVH
Jan Lindgren
Chamomille
biggrin.gif
Irene_L
Jag brukar klippa namnpinnar av plastlocket som sitter på fryst glass och liknande. Sen skriver jag med en blyerspenna. tummenupp.gif
Det blir väldigt billigt om man äter mycket glass giggle.gif
joulanta
HEJSAN
VILKEN PENNA ÄR BÄST ATT SKRIVA PÅ PLASTETIKETTER??
HAR TESTAT EN HEL DEL MEN TEXTEN FÖRSVINNER DÅ DET BLIR BLÖTT
FINNS INGET MER IRRITERANDE SOM NÄR MAN HAR VARIT DUKTIG OCH MÄRKT UPP ALLA FRÖSÅDDER
OCH SEN TILL MIN FÖRTVIVLAN ÄR ALLA PINNAR VITA. hAR ANVÄNT PENNOR SOM MAN SKRIVER PÅ CD SKIVOR

ELIZABET confused.gif
Lady Hamilton
Blyerts!!
Irene_L
Blyerspenna är bäst tycker jag...men det gäller att prova sig fram för alla blyers fastnar inte på plasten.
Chamomille
Jag har skrivit med fryspenna. Hoppas det fungerar...???
Margith
Ledsen, men den enda penna som fungerar i både solljus och över vintern är blyerts, iaf enligt min erfarenhet. Och jag har provat det mesta!!

Går det inte att skriva med blyerts på din namnetikett, bör du skaffa en annan etikett.

Pratar vi däremot om en etikett som på sin höjd ska klara nån månad på våren, under själva frösådden, är glasslådor, smöraskar och gamla persienner bra och billiga alternativ. Använd då vilken tusch-penna som helst, bara den är vattenfast.
lissa
Jag använder såna pennor som man använder till att skriva på cd-ckivor, och den fäster på alla material, rinner inte och försvinner inte.
Till etiketter tar jag vita plastmjölkflskor och klipper i remsor av olika längd..på 2 flaskor fick jag så många etiketter att det var nästan otroligt... smile.gif
Netha
På Ö & B har jag sett att de har storpack med träpinnar i olika färger som kostar under 20kr.
Chamomille
Plastmjölksflaskor unsure.gif Va ä dä?
RibesRubusVitis
Klipp remsor ur ölburkar och skriv på insidan med kulspetspenna mot ett mjukt underlag. Inte så rasande elegant, men hållbart.
emas
Brukar klippa remsor av plastburkar - keso, kesella, creme fraishe, youghurt osv. Massa små smala remsor per burk. Lätta att sticka ner i krukans kant. Billiga, om man ändå handlar mat i sådana burkar. Har bara mina inomhus och då fungerar permanenta OH-pennor prima.

emma
kerstin z5-6
Persienner eller hamiltons stickor smile.gif bara blyerts till sådana- plastat papper

Mjölk i plastflaska -har man i Barcelona där Lizza bor -ack om jag vore där smile.gif -cry-.gif så blev sommaren lite längre
lissa
Hahhahahaha, jag hade för mig att ni också har vita flaskor till mjölken...eller är det bara bricks numera?? Men det blir ju samma som att använda yogurt behållare och alla andra vita plastbehållare för mat... Tuschpennorna som är till CD skivor fungerar jättebra..
Kerstin...vi har haft den kallaste sommaren på enl.nyhetrna 10 år, enligt mig 30, för jag kan inte minnas att jag någonsin har haft en tunn jacka på mig i Augusti...just den månaden brukar man ju ligga fastklistrad i lakanen och bara kippa efter andan. Förra året blötte jag ner en sari, vred ur den ordentligt och la den på mig isf lakan...det fungerade faktiskt, och det blev tillräckligt svalt för att kunna somna.
Men dom säger att det ska bli bättre väder ett par dagar igen, och det hopas jag, för det är ju inte roligt att inte kunna njuta av sommaren, men det vet ju ni om några, så hemsk sommar som ni har haft iår..men det kanske blir en fin brittsommar nu i stället smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon