Ann-Marie
25-08-2007, 14:43
Vi har en blomma i rabatten, låg och den breder ut sig väldigt bra måste jag säga. Den har haft rosa blommor som stått upp över bladen. Nu när jag rensade där och kom åt blommar så luktade den väldigt konstigt, inte speciellt gott precis. Jag bara tog i ett blad och lukten satt kvar fast jag tvättade mig två gånger, en rätt skarp lukt. Någon som vet vad den heter på så dålig beskrivning??
Chamomille
25-08-2007, 14:51
Ja, det måste vara stinknäva. Luktar mycket konstigt...
Jag skule tro att det är rosenplister..den luktar bläää..
Chamomille
25-08-2007, 14:56
CITAT (Tesa @ 25-08-2007, 15:53)

Jag skule tro att det är rosenplister..den luktar bläää..
Är inte Rosenplister en "väldoftande" blomma???
Ann-Marie
26-08-2007, 10:29
tack för förslagen, har kollat bilder och det är stinknäva. Kan undras varför jag köpte den!!
Chamomille
26-08-2007, 10:41
Nämen.. Den kan du väl ändå inte ha köpt? Jag menar, säljs den

??? Det är ju ett ogräs som växer hej vilt här omkring i alla fall...
Ann-Marie
26-08-2007, 11:56
Ja jag har inget minne av att jag köpt den och den växer otroligt bra så då borde jag fattat att det var ett ogräs. Synd att den luktar illa annars hade den varit bra som marktäckare men nu ska den väck.
Chamomille
26-08-2007, 12:04
Ja, det är synd. Igår rensade vi potatislandet från såna...

Fyy, va de luktar och oj va många...
CITAT (Chamomille @ 25-08-2007, 15:56)

Är inte Rosenplister en "väldoftande" blomma???
Jag vet faktiskt inte vad blommorna luktar men händerna luktar iaf ööörk

när man hanterat den...
Skulle också tippa på stinknäva. Jag har såna i en rabatt vid altanen och vill inte ens rensa bort dem eftersom de luktar så illa när man rör vid dem. Jag tycker de luktar som färsk koriander fast värre, och jag HATAR färsk koriander...
Chamomille
27-08-2007, 18:22
CITAT (Emssal @ 27-08-2007, 19:17)

Skulle också tippa på stinknäva. Jag har såna i en rabatt vid altanen och vill inte ens rensa bort dem eftersom de luktar så illa när man rör vid dem. Jag tycker de luktar som färsk koriander fast värre, och jag HATAR färsk koriander...

Ja inte är det jättegott inte...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.