aanderss
är de trevliga hundar
Leia
känner bara en och den verkar lite nervös av sig, men det är en omplacering så jag vet inte vad den varit med om tidigare. unsure.gif
ängsvädd
Min favoritras wub.gif Det kan nog vara lite olika hur de är. Men de behöver mycket kärlek - vilket alla hundar bör få. Jag har haft en puff och han var en omplacering som inte varit hos snälla ägare, haft många hem, var jätterädd från början, men med tiden blev han alltmer orädd. Vi gick spårkurser och kantarellsök, han ÄLSKADE detta! Men gillade även att ligga på rygg i soffan med alla tassarna i vädret och mysa. Han fick ett bra psyke, men inom alla raser finns de som är rädda också. Det beror mycket på hur man behandlar dem.

Ett plus är att de inte fäller hår, det är många allergiker som tål dem, en allergivänlig ras även fast den har päls. Pälsvården kräver en del, men man kan klippa dem också. Jag rakade inte nosen eller morrhåren, tycker de ska få ha kvar sina "känselspröt".

Funderar du på att skaffa en?
Ammoura
Vi har två stycken Chinese Crested. Nakna men är ju samma ras. Dom skiljer endel i temperament. Tiken är ganska tuff och orädd och hanen mer "mammas pojk", lite mer försiktig. Båda två mycket trevliga och gosiga. Kräver inte massor motion men klarar allt av rejäla långpromenader i skogen och är vädret dåligt så finns det alltid kläder =) Kräver däremot massor av kärlek. Riktiga myshundar som älskar alla i sin flock. Min syster och hennes familj har 3 stycken och även dom är mycket trevliga.
aanderss
CITAT (MimmiH @ 25-08-2007, 17:51) *
Min favoritras wub.gif Det kan nog vara lite olika hur de är. Men de behöver mycket kärlek - vilket alla hundar bör få. Jag har haft en puff och han var en omplacering som inte varit hos snälla ägare, haft många hem, var jätterädd från början, men med tiden blev han alltmer orädd. Vi gick spårkurser och kantarellsök, han ÄLSKADE detta! Men gillade även att ligga på rygg i soffan med alla tassarna i vädret och mysa. Han fick ett bra psyke, men inom alla raser finns de som är rädda också. Det beror mycket på hur man behandlar dem.

Ett plus är att de inte fäller hår, det är många allergiker som tål dem, en allergivänlig ras även fast den har päls. Pälsvården kräver en del, men man kan klippa dem också. Jag rakade inte nosen eller morrhåren, tycker de ska få ha kvar sina "känselspröt".

Funderar du på att skaffa en?

nä jag känner en som har 2 sådanna hundar
Ammoura
CITAT (aanderss @ 25-08-2007, 19:43) *
nä jag känner en som har 2 sådanna hundar

Hur är dom då?
aanderss
CITAT (Ammoura @ 26-08-2007, 13:19) *
Hur är dom då?

trevliga busar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon