Pesco
Vad gör jag för underarbete? Gräsremsa på 2 m är jobbig att klippa. Tänkte grusa o odla jordgubbar i pallkragar.
Lonicera
Jag har en grusad yta där jag först grävt ur ca 20 cm sedan lagt en fiberduk typ tjockare modell som man kan köpa där marksten säljs. Fiberduken är till för att inte jorden under ska blanda sig med de andra materialen. Sedan har jag lagt ca 15 cm bärlager i storlek 0-18mm som jag vattnat lätt och sedan vibbat med vibratorplatta. Det blir en stenhård yta som ogräsen inte gärna växer i. Sedan har jag lagt 5 cm grus på det. Lägger man tjockare än 5 cm blir det oftast jobbigt att gå i.

Mvh Lonicera
MariaS
CITAT (Lonicera @ 25-08-2007, 23:23) *
Jag har en grusad yta där jag först grävt ur ca 20 cm sedan lagt en fiberduk typ tjockare modell som man kan köpa där marksten säljs. Fiberduken är till för att inte jorden under ska blanda sig med de andra materialen. Sedan har jag lagt ca 15 cm bärlager i storlek 0-18mm som jag vattnat lätt och sedan vibbat med vibratorplatta. Det blir en stenhård yta som ogräsen inte gärna växer i. Sedan har jag lagt 5 cm grus på det. Lägger man tjockare än 5 cm blir det oftast jobbigt att gå i.

Mvh Lonicera

Helt enligt "byggboken". Kunde inte ge bättre råd själv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon