Full version: Är det nån risk?
Tosan
Finns det nån risk att få dessa eländes otyg med plantor, lökar etc som man beställer på postorder från södern? Kan man skydda sig på nåt sätt? Jag vill ju inte gärna göra mig skyldig till att va den som drar hit dem, och korsar de sig med de jämförelsevis pyttesmå, men ack så glupska sniglar vi redan har så lär de väl ge sig på älgstammen snart wacko.gif
ingrid fuxwall
Har ingen aning men tycker inte att det låter osannolikt.

ingrid som hatar sniglar
Tosan
Nej, jag tycker inte det heller... Det blir till att gå igenom och rensa ordentligt i det man köper...Bränna jorden? Eller kanske koka den?
Och jord man köper, kan man va säker på att den är fri?
MariaS
Jord i säckar är ångad=döda snigelägg. Men finns det ett litet hål i säcken så en snigel kan ta sig in... ja då är det nog kört. Nogrannhet och inspektion är nog det som gäller och ser man sen den första, är det bara att gå ut med det stora kavalleriet och utrota. Fast här har de fortfarande 15km kvar till tomtgränsen, så det lär nog dröja ett tag till. Hinner nog sätta upp snigelstaket först.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon