Full version: Österlen
Exotic
Hej På Er Alla,

Min första semesterdag *Jippiii* rolleyes.gif
Och det bär av till Österlen bla,men någon som kanske vet mysiga ställen att bo på?? rolleyes.gif +härlig omnejd.
rolleyes.gif smile.gif biggrin.gif

Tack på förhand Exotic wub.gif
Ti bee
Tjaa, Karlaby Kro ska vara fint, det brann, men är nu uppbyggt igen, alldeles nytt m a o. Ett lite mindre kostsamt förslag är ett nytt vandrarhem i Hammenhög (mellan Simrishamn o Ystad) som heter Valnöt och Kaprifol, finns på nätet. Kostar 200 kr för bädd i en gammal lantbruksskola, som också återuppbyggs efter en brand. Alldeles nyöppnat som man kan läsa om i dagens Ystads Allehanda.
Hmm, kommer inte på någon mer inkvartering just nu.
Fyledalen!!! Åk till Fyledalen!! Nordost om Tomelilla. Underbart!! Ta med picnic och kikare om ni har, gott om sällsynta fåglar och allehanda trevligt.
Brösarps backar! Åk kort stycke på vägen mot Kristianstad efter Brösarp, bara någon minut, tag vänster av från stora vägen. Dessa är de norra/nordöstra? backarna. Ljuvliga! Men backarna nere vid byn är också fina ju.
Sedan tog det stopp i huvudet igen! wink.gif Godnatt! smile.gif

-------
Hmm, jag var nog trött när jag skrev det här. Fyledalen ligger nordväst om Tomelilla och de fina backarna vid Brösarp jag menade också nordväst. Tappar väl orienteringen när jag blir trött tydligen... laugh.gif
Ti bee
Aah glömde - ha en underbar semester!! Hälsa misssarna! smile.gif
Susanna
Hej!

Det finns otroligt många vandrarhem här som ligger på de mest underbara platser. Till exempel Backåkra nära Dag Hammarskölds gård. Ligger vid ett naturresarvat och det är promenadavstånd till de vackra stränderna. Gislövs hamnar, Skillinge och Brantevik är också trevliga byar. Själv bor jag utanför Borrby och där finns ett trevligt vandrarhem. Om du ska bo på camping kan jag tipsa om Löderups camping som ligger precis vid stranden. Stranderosionen har gjort att man kan ställa sin husvagn på en kant vid havet, det ser väldigt dramatiskt ut!

Många erbjuder också Bed&Breakfast och det är oftast på trevliga gårdar. Turistbyråerna i Ystad och Simrishamn vet säker mer!

I Kivik, med alla sina fruktodlingar, finns det säkert också många trevliga boenden.

Tyvärr brukar det ofta vara fullbokat vid den här tiden på året men i år tror jag att det finns platser kvar eftersom många ställt in sina resor på grund av oljeolyckan i juni. Men stränderna är i stort sett sanerade nu och lika vackra som vanligt. Men badtemperaturen når tyvärr inte över 16 grader.....Mätte idag när jag var med hunden vid Backåkra!

Mvh
Susanna
Sylvia
Brr... 16 grader...och jag som också ska dit ner i morgon!!! Sonen får det skönare här på västkusten när vi har i a f något drägligare badtemperatur...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon