Tacka inte mig! Tacka spridningen av receptet, enligt denna historia (troligtvis en skröna, dock!

)
Världens dyraste kakrecept?Min dotter och jag hade ätit sallad på Neiman-Marcus Cafe´i Dallas Och ville nu ha efterrätt.
Då vi är kakmonster, beställde vi "Neiman Marcus Cookie". Den var så god att jag bad att få receptet.
- Tyvärr! sade servitrisen.
- OK, kan jag köpa receptet?, sade jag.
Med ett litet leende gick hon med på det.
- Hur mycket? frågade jag.
- Två femtio, svarade hon.
- Visst, sätt upp det på notan, svarade jag.
Senare fick jag kontoutdraget från Neiman Marcus på 285 dollar. Jag tittade igen. Jag kom ju ihåg att
vi hade betalt 9,95 dollar för salladen och ca 20 dollar för en sjal. Längst ned stod "Kakrecept 250 dollar".
Jösses vad arg jag blev.
- Jag ringde Neiman Marcus fakturaavdelning och berättade att servitrisen hade sagt "två femtio"och inte
"Tvåhundrafemtio". Jag bad dem ta tillbaka receptet och minska notan med sagda belopp.
- Tyvärr, Receptet kostar så pass för att ingen ska kopiera det. Vi ändrar inte i räkningen!
Jag förstod att jag inte skulle få tillbaka pengarna.
- OK, ni har fått era 250 dollar; nu ska jag ordna så att alla kakälskare ska få ert kakrecept alldeles gratis!
-Så kan ni väl ändå inte göra, sade fakturaavdelningen.
- Visst kan jag det, svarade jag. Det är mitt enda sätt att få valuta för pengarna och det vill jag ha!
Här är nu receptet. Det kostar dig inget, jag har redan betalt för det och lova mig en sak: Kopiera det, sprid det vidare."