Chamomille
Första dagen på jobbet idag. biggrin.gif Fick "direktörsstolen" och bokskrivbordet... flirting.gif Nu är det så att det arbetar mest karlar där, egentligen BARA karlar och jag. Som en del kanske förstår så är det...TOMT. Ett tomt skrivbord. Ett tomt fönster. Hjälp mig nu med roliga ideer att inreda mitt skrivbord och fönstret. help.gif
Leia
CITAT (Chamomille @ 27-08-2007, 18:30) *
Första dagen på jobbet idag. biggrin.gif Fick "direktörsstolen" och bokskrivbordet... flirting.gif Nu är det så att det arbetar mest karlar där, egentligen BARA karlar och jag. Som en del kanske förstår så är det...TOMT. Ett tomt skrivbord. Ett tomt fönster. Hjälp mig nu med roliga ideer att inreda mitt skrivbord och fönstret. help.gif

Självklart ska du ha ett kort på Albin inramat ståendes där! wub.gif
Tesa
Jordkrukor med små frön i naturligtvis..sen kan de bo i fönstret när dom grott!!! happy.gif
Chamomille
CITAT (Leia @ 27-08-2007, 18:41) *
Självklart ska du ha ett kort på Albin inramat ståendes där! wub.gif

Ja så klart... wub.gif Hade jag inte en tanke på... no.gif

CITAT (Tesa @ 27-08-2007, 18:42) *
Jordkrukor med små frön i naturligtvis..sen kan de bo i fönstret när dom grott!!! happy.gif

Jaa. Kul! Vilka fröer föreslår du?
Sailor Pluto
En sån här sötis: Eggling med kaktus. Den är kanske lite dyr, man det går nog hitta på nåt liknande att göra själv smile.gif .
Hannele
Vacker fruktskål.
Chamomille
CITAT (Sailor Pluto @ 28-08-2007, 15:06) *
En sån här sötis: Eggling med kaktus. Den är kanske lite dyr, man det går nog hitta på nåt liknande att göra själv smile.gif .

Vilken rolig! Vad de hittar på. Kul.

CITAT (Hannele @ 28-08-2007, 15:11) *
Vacker fruktskål.

Bra tips, jag har dessvärre ingen som jag vill ta hemifrån, men vi har världens billigaste loppis här som jag ska kolla... yes.gif

Sen undrar jag fortfarande som Tesa skrev att jag skulle plantera frön i en kruka. Men vilka frön då egentligen? Tips?
Tesa
Ja...VAD..det är väl en fråga om smak..men nåt man kan tugga på kanske...eller nåt som luktar gott..Du kanske kan förodla tomater i vår...man får ju se till att utnyttja alla möjligheter till att ODLA!!! naughty.gif ...och man kan byta till nya krukor när man har nåt annat på önskelistan... biggrin.gif
Chamomille
CITAT (Tesa @ 28-08-2007, 18:21) *
Ja...VAD..det är väl en fråga om smak..men nåt man kan tugga på kanske...eller nåt som luktar gott..Du kanske kan förodla tomater i vår...man får ju se till att utnyttja alla möjligheter till att ODLA!!! naughty.gif ...och man kan byta till nya krukor när man har nåt annat på önskelistan... biggrin.gif

Jahaaa.... Du tänkte så.... biggrin.gif Fattade inte riktigt. Tänkte att det kanske inte finns så mycket att så NU inne i ett fönster.? Eller..? Tugga på blink.gif
Tesa
Ruccolasallad kanske..eller smörgåskrasse..basilika...tänk att sitta med nåt problem och stryka handen över en basilikaplanta...nog lättar bekymren lite då yes.gif
Så kan man skörda lite och ta med hem sen..smygodla på jobbet..
Chamomille
CITAT (Tesa @ 28-08-2007, 18:42) *
Ruccolasallad kanske..eller smörgåskrasse..basilika...tänk att sitta med nåt problem och stryka handen över en basilikaplanta...nog lättar bekymren lite då yes.gif
Så kan man skörda lite och ta med hem sen..smygodla på jobbet..

Aaaa.... smile.gif biggrin.gif
Inga från Närke
På mitt kontor där jag jobbade (har slutat) så köpte jag några fina glasflaskor och en billig fönsterlampa som jag tände när det började skymma vintertid. Lampan bytte jag ut mot adventsstaken. En blomma i siden hade jag också.
På golvet hade jag en stor glasdamajan med sidenblommor och även en sidenblomma (pelargon) på väggen. Sidenblommor är ju bra om man eventuellt blir sjuk eller är på semester då slipper de vissna, för är det bara män som även jag hade som arbetskamrater så blev de ju inte vattnade.
En liten dörrmatta innanför dörren med någon kul text på, om lokalvårdaren godkänner det, för det gör de inte på alla ställen.
En anslagstavla på väggen där du kan sätta upp lite bilder på familjen eller någon kul text och om skrivbordet är stort, kort på sonen eller lägga in en bild på honom som bakgrund på datorn. Utrymmet kanske behövs för annat på skrivbordet.
Chamomille
Tack för alla tips. Nu har jag köpt 4 gröna växter på VI för 100 kr som står i fönstret. Framför skrivbordet har jag en "vägg" (avdelare) med en massa hål. Där har jag faktiskt nu hängt upp en bild på sambon och en på vovven... wub.gif Sen har jag 2 sidenblommor på skrivbordet... Så det börjar kännas mysigt nu... biggrin.gif
CurlySue
Om du får ha hund med dig kan jag rekommendera en liten chihuahua på skrivbordet:
[attachment=6881:image_up...0_789003.jpg]
Chamomille
CITAT (sarah68 @ 30-08-2007, 17:28) *
Om du får ha hund med dig kan jag rekommendera en liten chihuahua på skrivbordet:
[attachment=6881:image_up...0_789003.jpg]

a0a.gif a0a.gif rotfl.gif Va gulligt... wub.gif

Ja, en boxer kan bli lite störande kanske att ha på tangentbordet..
Leia
CITAT (Chamomille @ 30-08-2007, 18:05) *
Ja, en boxer kan bli lite störande kanske att ha på tangentbordet..

Trams! En Boxer är aldrig störande att ha någonstans! wub.gif biggrin.gif
Chamomille
CITAT (Leia @ 30-08-2007, 18:22) *
Trams! En Boxer är aldrig störande att ha någonstans! wub.gif biggrin.gif

Nä. biggrin.gif Fast jag undrar just vad chefen skulle säga.
Leia
CITAT (Chamomille @ 30-08-2007, 18:24) *
Nä. biggrin.gif Fast jag undrar just vad chefen skulle säga.

Äh, strunt i det! Vad tycker du om boxern nedanför? rolleyes.gif
Biggan_
CITAT (Leia @ 30-08-2007, 18:37) *

Jag tycker din boxer ser "läskig" ut Leia! tongue.gif Tycker det känns som snålvattnet rinner till på mej! blink.gif Det behövs nog mycket papper på ditt skrivbord Chamomille om din boxer slafsar likadant! biggrin.gif
Chamomille
CITAT (Leia @ 30-08-2007, 18:37) *

smiley_small_hug.gif wub.gif
Man skulle nog få plats med 2 på mitt skrivbord.. biggrin.gif
Leia
CITAT (Biggan_ @ 31-08-2007, 11:59) *
Jag tycker din boxer ser "läskig" ut Leia! tongue.gif Tycker det känns som snålvattnet rinner till på mej! blink.gif Det behövs nog mycket papper på ditt skrivbord Chamomille om din boxer slafsar likadant! biggrin.gif

Hihi, jodå jag minns nog att det var delade meningar om den där boxern när jag hade den som signatur tidigare. biggrin.gif
Chamomille
[attachment=6902:Albin_i_Dalarna.JPG]
"Min" pudel dräglar INTE. happy.gif
Leia
CITAT (Chamomille @ 31-08-2007, 17:44) *
[attachment=6902:Albin_i_Dalarna.JPG]
"Min" pudel dräglar INTE. happy.gif

wub.gif Nej, det är bara något som folk har fått för sig att de gör. smile.gif
skogstroll
som min sambo tex crying.gif
Leia
CITAT (skogstroll @ 31-08-2007, 19:23) *
som min sambo tex crying.gif

Menar du att han dreglar eller tror han att alla boxrar gör det? biggrin.gif
Chamomille
CITAT (Leia @ 31-08-2007, 19:32) *
Menar du att han dreglar eller tror han att alla boxrar gör det? biggrin.gif

Precis vad jag skulle fråga rotfl.gif
skogstroll
om han dreglade hade det vart trevligt whistling.gif men det är snarare en motvilja mot boxrar...
Chamomille
Inte kan man tycka illa om en sån här sötis... no.gif
[attachment=6906:Albin_solar_2.JPG]
skogstroll
nä tycker inte jag heller smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon