Liselotte i zon 3
Hjälp, nu börjar det dra ihop sig till att säga godnatt till pellisarna för denna säsong. Och jag som många andra beställde ju sticklingar av hängpellisar från odla.....då till min fråga....hur övervintrar jag dem, har ett förråd med ca +5 grader och ett fönster är det bra? eller inomhus?
Snälla någon av mina rara, söta, kunniga odlar kompisar flirting.gif hjälp mig!

Liselotte i zon 3
Margith
+5 grader anses ju vara perfekt för pelargoner.
Men det har jag aldrig lyckats övervintra en hängpellis med.
De jag lyckas med är dem som får hänga i ett vanligt fönster inomhus, ingen annan belysning än nån liten 15W glödlampa....
Sticklingar tagna nu och övervintrade inomhus under lysrör brukar också fungera för mig.

ingrid fuxwall
Bor i ett dragit gammalt hus och är snål med värmen och lyckas ofta få¨pelargonierna att överleva
Ewa L
CITAT (ingrid fuxwall @ 28-08-2007, 20:49) *
Bor i ett dragit gammalt hus och är snål med värmen och lyckas ofta få¨pelargonierna att överleva

Det låter ju lovande även för mig.
Vanliga pellisar brukar jag aldrig ha något som helst problem med att övervintra, men har aldrig ens försökt med hängisar. Men i år har jag två fina.
Jag har framförallt ett rum som står tomt på övervåningen. Ingen värme på, men stort söderfönster. Brukar ligga på +10° hela vintern.
Är i alla fall värt ett försök.
Liselotte i zon 3
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ.....................tack så mycket , jag vill verkligen att mina ögonstenar överlever till nästa säsong. smiley_small_hug.gif

Liselotte i zon 3
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon