Full version: Fröfirmor på nätet
Chamomille
Önskar tips på fröfirmor som finns på nätet. Alla tips är bra tips... thanks.gif
Margith
Det finns massor av fröfirmor på nätet.
Men de här har jag sparade under favoriter: wub.gif

Chiltern Seeds
Gardens North
Jelitto
Thompson & Morgan´s
Secret Seeds

Det här med att länka har jag inte riktigt lärt mig ännu, så du får Googla lite grann kompiskram.gif

På Odlas förstasida finns det förslag också... Fakta och sedan Fröfirmor, eller
Allt om Trädgård, Länkar och sedan Utländska postorderfirmor/Svenska postorderfirmor

Nu tror jag att du kan surfa runt resten av den här kvällen och natten naughty.gif

Chamomille
CITAT (Margith @ 28-08-2007, 18:34) *
Det finns massor av fröfirmor på nätet.
Men de här har jag sparade under favoriter: wub.gif

Chiltern Seeds
Gardens North
Jelitto
Thompson & Morgan´s
Secret Seeds

Det här med att länka har jag inte riktigt lärt mig ännu, så du får Googla lite grann kompiskram.gif

På Odlas förstasida finns det förslag också... Fakta och sedan Fröfirmor, eller
Allt om Trädgård, Länkar och sedan Utländska postorderfirmor/Svenska postorderfirmor

Nu tror jag att du kan surfa runt resten av den här kvällen och natten naughty.gif

rotfl.gif Förmodligen.. Om ett par veckor har jag nog frön så det räcket till halva Belgien...
Tack föresten!! thanks.gif
Margith
CITAT (Chamomille @ 28-08-2007, 18:36) *
rotfl.gif Förmodligen.. Om ett par veckor har jag nog frön så det räcket till halva Belgien...
Tack föresten!! thanks.gif

Bara glad om jag kan hjälpa till, men kom inte och gnäll hos mig om du missar sista avsnittet av Morden i Midsomer i kväll giggle.gif

Förresten, välkommen i gänget som sår så mycket att det inte bara räcker till halva Belgien, vi får med en bit av både Frankrike och Holland också rotfl.gif

Chamomille
CITAT (Margith @ 28-08-2007, 18:48) *
Bara glad om jag kan hjälpa till, men kom inte och gnäll hos mig om du missar sista avsnittet av Morden i Midsomer i kväll giggle.gif

Förresten, välkommen i gänget som sår så mycket att det inte bara räcker till halva Belgien, vi får med en bit av både Frankrike och Holland också rotfl.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

crying.gif fear.gif Föresten!!! Är det något som måste sås nu!!???
ängsvädd
Lindbloms frö

De har ingen nätbutik, men man kan beställa fröer via e-post, fax, tel. De har katalog på nätet. Störst på ekologiska fröer.
Tosan
CITAT (Chamomille @ 28-08-2007, 18:53) *
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

crying.gif fear.gif Föresten!!! Är det något som måste sås nu!!???

En del frön ska väl helst sås utomhus nu... Själv slängde jag in en påse med frön i kylskåpet igår som ska sås i januari...Man får mycket konstiga ideer när man håller till här inne giggle.gif
Vi blev tvugna att köra hem till ranchen idag (mamma och pappa) för att hämta några lysrörsarmaturer whist.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Hos Runåbergs fröer shoppar jag mina grönsaksfröer
kerstin z5-6
För de flesta frö gäller sval torr förvaring nu -fram til januari eller senare -julros, trillium, pion , stormhatt kan -bör sås färska dvs nu -övriga väntar vi med
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon