Gåsis
Den finns somligt i min trädgård som jag gillar men som jag inte kan hitta någon bra plats till. Här är två av dem, i början av sommaren medans dom fortfarande är "små".

Krypmalört och en potentilla som är helt fantastisk i färgen. Men som dom beter sig. Bara dom två tar upp en hel pallkrage för sig själva. Ska man plantera med mycket luft runt eller ska man knö in och hoppas på att dom väver? Är det någon som har en bild på hur era såna växter får bo?

/Åsa
Eva 33c
Jag har tyvärr ingen bra bild, men min potentilla fungerar jättbra dom vävar växt. Den står tillsammans med bla en rosenmalva som är ca 1 meter hög i år. Potentillans blommor sticker fram nästan ända upp i toppen på den! Färgkombinationen är kanske inte den bästa med de kallrosa malvorna och den varmröda potentillan.... Men växtsätt är perfekt i detta sammanhang, den verkar behöva lite stöd hör i livet. smile.gif
(Malörten har jag ingen erfarenhet av, tyvärr.)
kerstin z5-6
Sandmalörtstips (om det är den ) I fet jord förväxt och inte så fin -sätt i framkant av rabatt där den kan välla över kanten lite -eller ut på grus -Plantera den i , istort sett enbart grus
Gåsis
Vad är det för liten trivsam sak du visar bild på crazy.gif Inte då samma som i min rabatt. Men jag undrar vart mina fröer kommer från... I grus får det bli. Den är jättefin men fläker ut sig och blir liksom tom i mitten. Fast den passar Mertensian som beter sig nästan lika. Synd det blir två tomma hål och kalas i mitten bara.

Potentillan ska jag knö ner där den får lite stöd och mitten inte syns så väl. Men nog önskar jag fortfarande att någon hade en bild på en riktigt lyckad potentillaplantering.

/Åsa
kerstin z5-6
angel_not.gif du är för snäll med dina växter bara smile.gif själv har jag en mertensia på hormoner -th i bild

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon