Ogräs och djupgrävning har jag läst och hört om, men att det skulle dyka upp dillplantor lite här och där i kökslandet var det ingen som talade om.
Finns det några växter som ogillar att bo granne med dillen? Det står säkert i Runåbergskatalogen, men den har jag slarvat bort. Annars får dillen gärna växa där för mig, jag gillar dill!
inglis
12-07-2003, 10:59
jag låter alltid frö från dill så sig själv på hösten,det blir det blir faktiskt den finaste dillen,när den kommer lite här och där.
Ingrid på Västkusten
12-07-2003, 16:41
Var glad :-) dill trivs inte hos mig alls.
Hälsar ingrid
Nina H
14-07-2003, 15:57
Ja, den dillen, den dillen - den gör som den vill den. Mormors dill ville bestämt växa i rosenrabatten och bara där - så då fick det blir så. Men som sagt; var glad att du har någon - jag har inte.
Susanne i Linköping
14-07-2003, 17:00
Visst är jag glad för att dillen trivs, inte minst när jag hör om andras problem att få den att växa. Här på östgötaslätten trivs den tydligen bra, både på kolonilotten och på ett litet köksland jag odlar vid lägenheten kommer det upp dill. Mest förvånad blev jag på kolonilotten, för de landen har bara härbärgerat ogräs de senaste tre säsongerna och där dillen kom upp hade jag vänt upp och ner på jorden (för att få ner gräs och ogräs ett spadtag) och jag hade inte väntat mig att dillfrö skulle kunna överleva allt detta. Men dillen hade väl gömt sig i ogräset och fröat av sig utan att jag såg den. Fjolårets koriander självsådde sig också ymnigt, praktiskt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.