Lars-Olof Arvids
Nu på söndag (2/9) kl 13-15 har Trädgårdsamatörerna i Göteborg en växtmarknad i Trädgårdsföreningen, närmare bestämt i växthuset vid Rosariet. Där säljs växter av alla slag, även sådana som inte är så lätta att hitta på andra håll.
Välkomna!!!

Olle
Eva i Höga
Bra, jag kommer dit!
*Ulrica*
Måste man vara medlem för att komma?
Lars-Olof Arvids
För att sälja bör du nog vara medlem i STA, men som köpare är alla välkomna!

Olle
Dito Verde
Tack för påminnelsen,
Jag är inte medlem (ännu) men handlar gärna.
Är du där och säljer?
Signalement?
/Peggy
Lars-Olof Arvids
Jag är med och säljer kungsmyntor, irisar, mårbackapelargoner mm. Odla-knappen ska jag ha på mig så att ni känner igen mig. Annars kan ni se hur jag ser ut i mitt gamla album om Brasilien, där jag är med på bild nr 4 och 15.

Olle
*Ulrica*
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 30-08-2007, 08:27) *
Odla-knappen ska jag ha på mig
Odla-knappen? confused.gif
Lars-Olof Arvids
Det är en vit knapp där det står "odla.nu" och ditt namn, som du sätter på tröjan för att andra odlaiter ska känna igen dig på trädgårdsmässor och liknande. Jag vet inte om det fortfarande går att beställa sådana knappar, vet någon annan det?

Olle
*Ulrica*
Äsch, jag kan göra en egen! tummenupp.gif

odla.nu
*Ulrica*

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 29-08-2007, 14:00) *
För att sälja bör du nog vara medlem i STA, men som köpare är alla välkomna!
Synd, annars hade jag kunnat sälja alldeles nya, jättebra och fina, svarta, fyrkantiga plastkrukor...
Alexander-VG-zon3
CITAT (*Ulrica* @ 31-08-2007, 11:04) *
Äsch, jag kan göra en egen! tummenupp.gif

odla.nu
*Ulrica*

Synd, annars hade jag kunnat sälja alldeles nya, jättebra och fina, svarta, fyrkantiga plastkrukor...

snygg !!! , jag kanske med kommer . jag gör också en egen knapp .

Eva i Höga
[quote name='Lars-Olof Arvids' date='29-08-2007, 10:57' post='657001']
Nu på söndag (2/9) kl 13-15 har Trädgårdsamatörerna i Göteborg en växtmarknad i Trädgårdsföreningen

Tyvärr blev jag förhindrad att komma men jag hoppas det blev en lyckad dag för dig. Nu ser vi fram emot växtloppis i Kungälv. Jag ska fixa föreningens höstprogram så du får det då.
Lars-Olof Arvids
Jodå, det blev en lyckad dag. Ingen stor ekonomisk förtjänst, men det var gott om intressanta växter och trevligt folk. Bl a var det kul att träffa Markus H, Linus (Flaxss) och Peggy (Dito Verde). Jag ser också fram emot växtloppisen i Kungälv.

Olle
Piccante
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 03-09-2007, 11:41) *
Jodå, det blev en lyckad dag. Ingen stor ekonomisk förtjänst, men det var gott om intressanta växter och trevligt folk. Bl a var det kul att träffa Markus H, Linus (Flaxss) och Peggy (Dito Verde). Jag ser också fram emot växtloppisen i Kungälv.

Olle

Det var en trevlig dag tummenupp.gif Jag hade besök över helgen och det passade in perfekt med växtmarknad under vår tripp till Göteborg. Först såg vi trädgårdsföreningens park och de nyrenoverade delarna av palmhuset (var stängt när jag var där i somras), sen växtmarknad och träffade Olle till sist en kort tur i botaniska trädgården.

Tyvärr missade jag Dito Verde (Peggy).
lena:-)
Växtloppis i kungälv?
När var och hur?
Lars-Olof Arvids
Det är den 18/9 i Bergfeltska trädgården kl 17.30-19.30. Arrangör är Kungälvs trädgårdsförening, en nystartad förening inom Riksförbundet Svensk Trädgård. Om jag har förstått rätt är det bara att komma och ha med sig växter att sälja eller byta.

Olle
Dito Verde
Hej Hej
Men då ses vi snart i Kungälv, eller?
Jag får ta med begränsat med pengar för jag har svårt att hejda mig.
Det blev tungt att bära från Trädgårdföreningen i söndags.
Trevligt att träffa dig Olle. Synd att jag missade er andra.
/p
Eva i Höga
lena:-), Dito Verde o Lars-Olof! Ni är så välkomna till växtloppis i Kungälv. Som Lars-Olof skrev är det Kungälvs trädgårdsförening som arrangerar det i Bergfeltska trädgården. Klockan 17.30-19.30. Det är spännande för oss eftersom det är första gången. Det kostar inget att komma dit men vi hoppas alla ska hitta något att köpa med sig hem, eller byta, eller sälja.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon