Leia
Fick idag brev från vårt fadderbarn, brevet har barnfonden översatt åt mig men det var även en teckning med där Bryan har skrivit dessa två meningar:

le mando un abrazo a Max (Max är min pojke, så något till honom antar jag att han har skrivit)

sedan har han ritat ett hus och sedan står denna mening:

los quiero mucho

Vad betyder meningarna? confused.gif smile.gif
Chamomille
CITAT (Leia @ 29-08-2007, 18:02) *
Fick idag brev från vårt fadderbarn, brevet har barnfonden översatt åt mig men det var även en teckning med där Bryan har skrivit dessa två meningar:

le mando un abrazo a Max (Max är min pojke, så något till honom antar jag att han har skrivit)

los quiero mucho

Jag tror att det första betyder "många/mycket/massa kramar till Max.
Quiero vet jag inte, men det är "mycket" (mucho), hälsningar kanske.
Chamomille
Jo, te quiero betyder "jag älskar dig", så det borde vara, jaa typ du kanske fattar, svårt att översätta, men som man skriver på engelska "love from" smile.gif
Va roligt föresten. Nu får ni lära er spanska. biggrin.gif
Leia
Tack! wub.gif
Chamomille
CITAT (Leia @ 29-08-2007, 19:24) *
Tack! wub.gif

De nada...
Tobe3
En hjälp om du får fler spanska brev, kan vara denna sida: http://www.worldlingo.com/en/products_serv...translator.html
översätter från en massa språk till bla Svenska.

Fria versionen översätter bara 150 ord, men kan hjälpa till en del ändå.
Leia
Tack för tipset! smile.gif
caprifol
CITAT (Leia @ 29-08-2007, 18:02) *

los quiero mucho

"jag skickar en kram till Max" och
"jag älskar dem mycket".

Saludos (=hälsningar) caprifol
Chamomille
CITAT (caprifol @ 29-08-2007, 21:11) *
"jag älskar dem mycket".

Aha.. Just det... Då var det nästan rätt i alla fall smile.gif Fast vad batyder mando då? Jag trodde det var många.? Skicka?
Leia
CITAT (caprifol @ 29-08-2007, 21:11) *
"jag älskar dem mycket".

Tack! wub.gif Då skickar jag en kram till er som hjälper mig med översättningen: smiley_small_hug.gif
caprifol
CITAT (Chamomille @ 30-08-2007, 07:02) *
Aha.. Just det... Då var det nästan rätt i alla fall smile.gif Fast vad batyder mando då? Jag trodde det var många.? Skicka?

Mando är ett verb. "Jagform" av mandar som bl a betyder skicka.
Jag skulle förtydliga en detalj i går men loggades ur. Det verkar saknas ett ord för "los" borde följas av något som han älskar. Los används alltså inte för "dem" om personer.

Leia
CITAT (caprifol @ 30-08-2007, 08:31) *
Det verkar saknas ett ord för "los" borde följas av något som han älskar. Los används alltså inte för "dem" om personer.

Han är nyligen fyllda 7 år så han kanske helt enkelt hade missat ett ord. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon