Full version: Döende Guldpalm?
Chamomille
Jag tror att jag håller på att ta kål på min Guldpalm (den heter väl så?). För nån månad sen drygt torkade den ut lite väl mycket (vi glömde bort den sad.gif ). Då torkade en massa blad bort som jag klippte av. Sen har jag försökt att få den glad igen, men nu ser det ut som att fler blad håller på att torka... Varför? Ska den ha fuktigt hela tiden? Den var jättefin när vi köpte den med massor av nya skott på gång som växte ut senare. Nu kommer inga nya... sad.gif . Vad göra?
Ciczi
Hittade denna sidan med lite skötseltips, Kanske hjälper det

Drakenius

Ciczi
Chamomille
CITAT (Ciczi @ 31-08-2007, 17:10) *
Hittade denna sidan med lite skötseltips, Kanske hjälper det

Drakenius

Ciczi

Hmm. g.gif Va mycket namn det blev nu... Ett är Chrysalidocarpus lutescens, Dypsis, Drakenius, Aracea.... Men jag tror kanske att det är samma. Jag har i alla fall Chrysalidocarpus. I min bok står det ej under 16 grader, ej i sol, gärna ute i åskregn, duscha varje dag om det är torrt och på vintern. Jag har gjort allt detta men den är i alla fall ledsen... Eller inte jätteglad i alla fall...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon