Full version: Brasa
Chamomille
Nu har vi tänt höstens första brasa i kaminen. Både jag och min bättre hälft var alldeles frusna när vi kom hem så nu brinner det för fullt. Mmmmm... smile.gif
EKLO
Samma här (Bohuslän) och i kväll ska vi bada vedbastu och hoppa i havet - vi hoppas på sim i mareld!
Chamomille
CITAT (EKLO @ 31-08-2007, 18:03) *
Samma här (Bohuslän) och i kväll ska vi bada vedbastu och hoppa i havet - vi hoppas på sim i mareld!

Häftigt. Man skulle ha en bastu... Och någonting att simma i....Har ni såna plankton? Har du sett det nån gång?
*Ulrica*
Samma här. Tände kaminen i sovrummet igårkväll. Haft vedspisen på i köket hela dagen och nu var det höstpremiär för matlagning på den också. Mysigt. Men för tidigt...
Chamomille
Ja, lite väl tidigt... Fast mysfaktorn är hög just nu wub.gif Varmt och gott med ett drink och bättre hälften vid sidan... biggrin.gif Fast det är nåt som inte stämmer... Det är för ljust ute....
Jag gillar i alla fall mörka höstkvällar med en go brasa... Fast inte så tidigt då ra...
EKLO
CITAT (Chamomille @ 31-08-2007, 18:12) *
Häftigt. Man skulle ha en bastu... Och någonting att simma i....Har ni såna plankton? Har du sett det nån gång?

Ja visst har jag sett mareld, det kan vara mer eller mindre, men varje höst brukar man ju se här i havet om man är ute och vispar runt i första höstkvällarna. Förrförra året var här riktigt mycket, då glittrar det runt kroppen när man simmar ut i mörkret, finfint! Och sen en liten whiskey på stranden när man sitter och huttrar i mörkret i badrocken ...
Fenja
Här får vi elda lite av och till. Närheten till sjön gör att det även mitt i sommaren behövs en och annan brasa för att jaga fukten ur huset. Idag eldar vi för att det är kallt... katterna och hundarna ligger i högar i strålningsvärmen.
Mvh
Fenja
Kathy
CITAT (Fenja @ 31-08-2007, 18:50) *
Idag eldar vi för att det är kallt... katterna och hundarna ligger i högar i strålningsvärmen.
Mvh
Fenja

Ja, det där känner jag igen med katter som gillar värmen från öppna spisen.
Vi har eldat en del i den öppna spisen i stugan och missarna älskar att ligga i fåtöljen framför spisen och studera elden och njuta av värmen. wub.gif
Det är hög mysfaktor på öppen spis. Det blir en helt annan värme.
Chamomille
CITAT (EKLO @ 31-08-2007, 18:49) *
Ja visst har jag sett mareld, det kan vara mer eller mindre, men varje höst brukar man ju se här i havet om man är ute och vispar runt i första höstkvällarna. Förrförra året var här riktigt mycket, då glittrar det runt kroppen när man simmar ut i mörkret, finfint! Och sen en liten whiskey på stranden när man sitter och huttrar i mörkret i badrocken ...

smile.gif Va mysigt...
Chamomille
CITAT (Fenja @ 31-08-2007, 18:50) *
Här får vi elda lite av och till. Närheten till sjön gör att det även mitt i sommaren behövs en och annan brasa för att jaga fukten ur huset. Idag eldar vi för att det är kallt... katterna och hundarna ligger i högar i strålningsvärmen.
Mvh
Fenja

a0a.gif Jag kom ihåg min tokiga stackars kanin (vädur) som vi tog in en vinter för många år sen. Det hade snöat och stormat så att buren (jättestor på verandan) var var borta under snön... Då tog vi in honom.... Sen låg han på sidan framför brasan som en hund. Emellanåt så gick han bakom soffan och åt lite telefonkablar... Jag fick en lur i handen med en stump kabel i...
Dealer
CITAT (EKLO @ 31-08-2007, 18:49) *

Du är inte klok, mareld eller inte, det måste vara kallt fear.gif Det behövs åtminstone en mycket stor whiskey och helst innan jag skulle göra något dyligt i denna kyla unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon