kerstin z5-6

Sambucus Black lace-jag gillar verkligen den smile.gif
Fenja
Läckert!! biggrin.gif
Mvh
Fenja
Gåsis
sick.gif jag är inte illamående, jag är avundsjuk. Vilken liten skönhet. Frösådd?

/Åsa
Krolliljan
Den var ju bara så härlig!! 000.gif
kerstin z5-6
Inte sådd -köpt -och jag antar att den ska vara försommarblommande andra året
Planterad med lavendel i grusig jord
malin72
wow läckert jag älskar svarta saker wub.gif jätte fin tummenupp.gif
Gåsis
Jahapp, och härdig till zon 3-4 duh.gif Kan man prova i zon 5-6 men knappast i sju. Fast kanske whist.gif om man inte berättar pris och härdighet för hålgrävaren innocent.gif

Men ruskigt fin.

/Åsa
kerstin z5-6
aassh.. zoner o sånt det berättar jag aldrig för växterna naughty.gif
renate
Vad snygg den är,har bara den vanliga på kommunens,frösår sig och är jättestor,men en svart vore inte så dum i trädgården.Får surfar lite runt,tror Hortogreen har den.
Eva 33c
Verkligen jättefin.
Jag köpte ju en Black Beauty i våras, om den överlever vintern ska jag nog prova "spets-varianten" också... rolleyes.gif
Betty
Wow så tjusig! Jag vann en sån svart fläder på sommarmötet i Burträsk i juli yahoo.gif
Det är nästan så att jag får lust att ta med en ficklampa ut i mörkret för att leta efter knoppar... idea.gif
zaaritha
Den är vacker!
tudor
Fråga: Är den användbar också eller "bara" fantastiskt vacker?
jegi
Fina grejer. Min egen har just blommat ut.
Sambucus Nigra är ju den vanliga flädern så jag antar att även Black Lace går bra till brännvinet.
Wilmer
Wow vad snygg! Var ska vi få plats med en sådan............... g.gif
Wilma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon