KrukSork
Kära medodlare!

Jag letade som en galning efter växten Kastanjevin, och fann till min förvåning att ett enormt exemplar fanns på det lokala sjukhuset.
I all fräckhet knipsade jag av tre skott och tog med dem hem.
Nu vill jag veta hur jag på bästa sätt skall ta hand om dem eftersom jag gärna vill att de skall växa sig stora och frodiga!
Har planterat två i vanlig blomjord och satt en i vatten.
Undrar även om någon vet vilka växter som passar bäst i badrum (INTE graderobsblomma), som växer bra och trivs utan solljus då jag saknar fönster i badrummet.

Och så skulle jag vilja i den mån folk orkar få tips på de allra mest snabbväxande krukväxter(gärna av typen slingerväxt/lian).

Om någon har en Kastanjevin till salu i örebroområdet är jag intresserad.
Chamomille
Hmmm. Hoppas dina kastanjeviner klarar sig. Det skottet som jag fick hade "släktingen" haft i vatten länge.. Och hon hade inte lyckats nån gång tidigare. Kolla om det finns ett öga på kvisten, och sätt det under vattnet eller jorden, alltså ljupt.
Hav tålamod med ditt Kastanjevin. Sen kan det växa flera meter på en säsong... wub.gif
Chamomille
Tips på snabbväxande... Den har du redan.. smile.gif
KrukSork
Tack för tipsen! Det är verkligen en intressant växt.biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon