ehlana
Vad är detta för nåt som kommit på min växt? Jag vet inte ens vad växten heter.... Kan nån hjälpa mig?
[attachment=6907:Kopia_av_DSC00957.JPG][attachment=6908:Kopia_av_DSC00959.JPG]
Sailor Pluto
Tror inte att det är nåt farligt, för det liknar "blommorna" på de peperomia-sorter jag har sett smile.gif . Inte för att jag vet om din växt är just en sorts peperomia men... Tror inte att du behöver oroa dej iaf tummenupp.gif .
ehlana
Okej men jag ser inte direkt några blommor på.. men de kanske kommer? Sökte på Peperomia och det verkar vara en "Peperomia dolabriformis" eller liknande.... vad tror du?

Tack för att du tog dig tid!!
Sailor Pluto
Det är det som är det roliga, blommorna är de där korvliknande sakerna på närbilden smile.gif . Det var därför jag skrev "blommorna", för det ser ju verkligen inte ut som blommor! Så här ser det ut när min Peperomia argyreia "blommar" biggrin.gif :
[attachment=6909:DSC00055.JPG]

Sökte också på Peperomia dolabriformis, och nog ser det ut att vara en sån du har smile.gif . Den var söt, förresten!
ehlana
okej det är inga vackra blommor direkt hehehe! Kommer det frön därifrån också sen eller? Ja din var lika "vacker" när den blommar a0a.gif

Ja jag köpte den för ganska länge sen på IKEA men då var den mycket mindre.... o jag har hållt på o letat efter dess namn men inte lyckats! Tack igen för identifieringen!
Sailor Pluto
Ja, den är så fin att man tappar andan biggrin.gif ! Kul att kunna hjälpa till också!
Det enda jag har sett är att det yr frömjöl av blommorna om man petar till dem, har aldrig fått frön på mina iaf smile.gif . Det borde väl gå på nåt sätt men jag har ingen aning om hur man gör!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon