Jag jobbar i en liten Ica butik och vi har bara ett par hyllor för växter.
Nu undrar jag vilka växter vill ni kunna köpa på Ica under ett år?
Skriv gärna månad för månad.
Irene_L
01-09-2007, 13:06
Jag har precis köpt en växt i en mataffär. Det var en låg höstaster, en lila. Dom hade vit och ljuslila också. Den här kan man plantera ut sen. Jag gillar såna växter som man först har på bordet och sen planterar ut i trädgården.
Jag är sugen på att köpa de andra färgerna me
emmsing75
01-09-2007, 15:25
Håller med Irene (tror jag det var), dvs gärna växter som man först kan ha inne och sen plantera ut, tex minirosor. Vintertid är det väldigt sällan som jag "planerar" att köpa växter till mig själv på Ica eller konsum men det har väl kanske hänt om jag sett fina växter som jag inte kunnat motstå och då är det främst gröna inne växter. Det händer väl dock relativt ofta att jag köper blommor där om man är bortbjuden och inte hunnit köpa nåt "riktigt" men ändå vill ha med nåt och under våren/sommaren tycker jag då att tex minirosor kan vara bra eftersom man kan ha dem både ute och inne, de funkar ju även att stå ute på en balkong om man inte har trädgård. Sen kanske det är svårt att få dem riktigt fina om man planterar ut dem men det är ju en annan sak, men det låter ju ialla fall bra när man ger bort den att den kan ge blommor även fler säsonger... Att hänga med i "säsongerna" tycker jag är bra om affären gör, har köpt begonior och petunior att plantera i blomlådorna och det kanske det finns plats för er att ha i nåt utestånd. Sen tycker jag att det är bra om det finns de vanliga ut. Att ha litet utbud av de vanligaste höst resp vårlökar när det är säsong tycker jag också är bra. Var på "min" lokala affär för nån dag sedan och skulle köpa påskliljelökar men vart lite besviken när de visade sig att det inte fanns. Lökar kan ju också vara bra presenter att ha med till vänner o bekanta som är lite lagomt trädgårdsintresserade och itne vet exakt vilka växter de ska ha i sin trädgård.
Hmmm, lite tips hur jag tänker men jag vet ju inte om jag är så värst representativ, men just att kunna köpa "presentväxter" på Ica är viktig för mig som inte alltid är så organiserad med sånt.