Full version: Var ingen Iris!
Kajsa i Arvika
Så nu vet jag det!!!! thumbdown.gif

Mitt liv som kolonist blev kort... Har jag någonsin tvekat om något annat så bestämde jag mej definitivt igår kväll!!! Har börjat dela ut mina växter till vänner och bekanta, en del älsklingar sparar jag och trycker ner hos min systerdotter här i Arvika.. kompiskram.gif

Jag och en väninna var där i går kväll och grävde varpå ordförandens hustru dyker upp i full fart och frågar om jag ska säga upp lotten eller inte..?! Ja svarade jag för det hade jag ju redan bestämt mej för.. Hon försvann och kom tillbaks med en papperslapp att skriva på.. Min väninna; som e en stridbar dam; kunde ju inte hålla tyst utan frågade vad 17 man fick lov att göra på en koloni egentligen? devil.gif och skulle jag få resterande belopp återbetalt.. (jag betalade 800kr i maj) Men då brast det tydligen för frun...

Jag har aldrig i hela mitt liv sett en så vansinnig människa!!! crazy.gif Hon skrek åt oss att jag minsann inte skulle få ett öre tillbaks eftersom det nu var de (föreningen antar jag) som skulle få ta reda på min röra... confused.gif och att vi minsann skulle hålla käften!! Sedan viftade hon upprört mot ett par stackars klöverblommor som växte i jordgbubbslandet som jag inte hunnit göra nåt åt och sa med darrande stämma.. "-Ska det se ut sådär?" mina pallkragar med frösådda perenner var bara blaha och att nån människa ville ha GRÄS (=prydnads) det fnös hon bara åt.... sick.gif

Ja hjälp.... Egentligen borde jag ha blivit grinfärdig men konstigt nog blev jag inte det.. mer fascinerad öer att en människa kan bete sej så totalt korkat åt!! De e liksom inte värda mina ångesttårar ens.. nu vill jag bara flytta mej därifrån och börja om någon annanstans... Stönig e man ju som tur e...
Fenja
Du milde! Det låter som ett klokt beslut i alla fall! De är inte värda att du bryr dig. Behöver du bitar av perenner framgent så hojta till.
Mvh
Fenja
Tosan
JA herregud, vad säger man...
Nu har jag inte hängt med så jag vet inte vad som ligger bakom, men när folk beter sig sådär så vet man ju inte om man ska skratta eller grina. Och vad har de att göra med hur det ser ut på din lott?
Blomstertanten
Var glad du Kajsa att du inte är nån Iris !

För vem sjutton vill vara sån ? sleep.gif
mamamaggan
Men herregud så småsinta människor!!!!!!!!!

Har de inget bättre för sig?

De är definitivt inte värda att du ödslar en enda sekund på dem och deras problem , för det är nämligen deras problem att de är som de är och att de inte kan uppföra sig som folk.

Du ska vara glad att du inte passade in där . wub.gif Skönt att du kan ta vara på en del av dina växter iaf.
Sailor Pluto
Usch, blir lite mörkrädd när jag läser ninja.gif . Tänk att det finns såna människor... Tycker lite synd om dem samtidigt. Det kan inte vara lätt att vara hysterisk insnöad på pedanteri och idyll, och dessutom vara så oartig mot de som inte följer mönstret (tror inte att du var den första som fick smaka på det där, tyvärr). Du har det nog bättre utan den där kolonin, Kajsa! Håller tummarna för att du hittar något bättre ställe att odla på tummenupp.gif .
Gillan
Ja vad ska man säga? Mer än att det är sorgligt att det finns folk som eftersträvar knivskarp perfektionism. Vad är det som felas dessa stackars människor? Vill de inte att det ska finnas livlighet och glädje i deras trädgårdar??? Nåja, jag förstår att meningarna kan vara delade om detta. Själv ser jag hellre lite ogäs eller lite halvlångt oklippt gräsmatta än en golfscreen. En steril trädgård ger inte mig personligen någon större möjlighet att drömma mig bort i eller fantisera om. (OBS! Detta var enbart min egen reflektion)

Skönt att du klarade av att bli fascinerad av människan istället för att falla i gråt Kajsa kompiskram.gif tummenupp.gif

Jag håller också tummarna för att du ska hitta nån annanstans att få utlopp för dina odlagener på wub.gif
Kortis
Hej!
Låter som väldigt konstiga människor det där.Lika bra att du slipper dem.Vill du får du gärna låna en bit av vår trädgård för att förvara blommor om det inte finns plats nog hos din systerdotter.Kommer gärna en tur i morgon om det går bra?Har svarat dig.
Martina
Irene_L
Men så skönt för dig Kajsa att slippa det där hemska stället! Det är ju inte klokt att det är så på en del ställen. mad.gif Det tar ju helt bort glädjen att få ha en egen koloni när det är så otrevligt thumbdown.gif

Du tog ett helt rätt beslut. tummenupp.gif Hoppas att du har kvar din glädje att så och odla...prydnadsgräs och allt annat härligt! bravo.gif

Här kommer en styrkekram till dig kram2.gif
Digger
Låter nästan som dom vill ge lotten åt nån dom känner.
Krolliljan
Som gammal kolonist måste jag säga att det är synd att du skulle få en sådan otrevlig upplevelse av "koloniliv".
Det kan ju vara ngt helt annat, gemenskap, utbyte av kunskap och växter ,hjälpas åt, odlarglädje.
Vilken otur ! Jag hoppas att du snart hittar ngn annanstans att odla.
trostar.gif
Wilmer
kompiskram.gif

Skönt att du beslutat dig. Trist att det blev så. Men fy farao vilken tragisk människa, var glad att du slipper vara i närheten av henne / dem. Rys. Skönt att du kunde se henne som hon var och inte blev ledsen sist i alla fall. Jag blir nästan nyfiken på att åka på studieresa till det koloniområdet. Isåfall lovar jag att spana ogräs och kommentera högt åt kolonisterna angel_not.gif (inte åt din lott då).

Wilma
Tosan
Nu har jag läst ditt tidigare inlägg... Och jag mår rent av illa. Tänk om jag varit där med dig så hade tanten fan i mig fått tugga i sig ogräset! Och varför inte gräsmattan åxå när hon lix var i farten devil.gif
Önskar jag kunde hjälpa dig på nåt sätt men du bor ju så förbaskat ocentralt tongue.gif Men du är varmt välkommen hit om du vill gräva, för här har vi gott om ångestdämpande jord för både dig och mig kompiskram.gif
Tänker på dig, och hoppas det löser sig så du får en egen bit jord där du slipper millimeterprecision. smiley_small_hug.gif
Kajsa i Arvika
OCENTRALT???!!! blink.gif confused.gif Va e de??!! Skulle jaaaag?? Näääää......
Tosan
Ja, det är väl ocentralt, vet knappt var det ligger tongue.gif Skulle nog kunna ordna flera hektar odlingsmark åt dig här, men det blir kanske lite långt att köra från arvika för att titta till crazy.gif
Men jag såg på småprat att du kan taktil stimulering, så du kan få bo här hos mig. yes.gif Och tänk vad kul våra 4-åringar kunde ha! fear.gif
Kajsa i Arvika
Det skulle säkert va underbart Tosan!! Tack för erbjudandet!! kompiskram.gif
Tosan
Så lite så smiley_small_hug.gif
Du vet var jag finns
Kortis
Nu har jag ,som för övrigt bor ännu mer ocentralt än Kajsa;-),varit på Kajsas kolonilott och fått med mig hur mycket fina blommor som helst.Tack Kajsa!
Blev då tvungen att rensa bort allt ogräs jag hade i rabatterna innan jag kunde gå igång och gräva,plantera och vattna.Dottern på 5 år blev väldigt engagerad .Kul med trädgårdsintresse så tidigt .kanske kan få lite hjälp där så småningom.
Nu känns det i kroppen efter allt grävande och bärande av många vattenkannor men fint blev det och blir förhoppningsvis ännu finare nästa år.
Martina
Kajsa i Arvika
Det var jätteroligt att träffa dej Martina!! Ingen blir lyckligare än jag om ni får glädje av växterna..... ps... kanske återkommer om ett tag (ett par år?) och ber att få en bit tillbaks... giggle.gif
Wilmer
Gott Kajsa att du fick akut hjälp!! Tänkte på dig i dag när jag var och grävde på vår kolonilott i dag... Hade verkligen blivit diskvalificerad hos "er", har jagat sniglar inte ogräs i sommar cool.gif

Wilma
Tesa
Man finner ju inga ord...men tänk om du rotat dig ordentligt där och SEN upptäckt hur dom är...Vilken tur att du kom undan i tid.. tongue.gif
Hoppas du hittar nån annanstans att odla..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon