malin72
jaha idag fick vi oväntat besök av några gamla vänner och med sig hade dom denna.......vad jag har förstått genom enkel sökning är den väldigt svårskött sos.gif vad heter den mera och vad ska jag göra för att försöka få den att leva så länge som möjligt????????
vart vill den stå mm (och giftig är den tydligen rtfm.gif ) typiskt duh.gif

[attachment=6914:blandat_07_340.jpg]
malin72
putt.........någon som kan hjälpa mig med denna fina blomma dunno.gif
Lady Hamilton
Rosenskärm

Kräver mycket ljus men skuggas mot direkt sol från vår till höst. Jorden bör hållas jämt fuktig men inte genomblöt Kräver hög luftfuktighet för att trivas. Duscha bladen ofta med rumstemprerat vatten. För att minska risken för spinn angrepp. Vattna med kalkfritt vatten ge näring varannan vecka vår till sen sommar.Trivs i +20° på sommaren och på vintern vill den ha +15-17°. Kan beskäras på hösten. Blommar från mars-april och sedan hela sommaren.

Info hämtat ur "Krukväxter" av Lena Månsson
malin72
ohmy.gif ojoj vilken prövning jaha dom vill alltså se om jag lyckas giggle.gif ok jag antar utmaningen...hihihi men det var inte dåligt med krav det var slap.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon