Full version: Amaryllis blommar!
Irene_L
[attachment=6915:amaryllis.JPG]
Min amaryllis som stått ute i sommar blommar nu med två härliga blommor. tummenupp.gif

Den här blomman blommade julen 2005. Sen fick den stå ute under sommaren 2006. Jag tog i den på hösten-06 och den fick vissna ner. Jag fick den sen att blomma igen i januari 2007. Den har varit ute i sommar och så fick jag se att den hade fått knoppar. bravo.gif Nu blommar den så fint.

Jag har inte varit med om detta förut. Är det ovanligt tro? confused.gif
Fenja
Tjusigt!! Jag tror inte att det är så ovanligt att de blommar om ute på sommaren. Några av mina har gjort det med.
Mvh
Fenja
Lottas
Jag satte ner en, som jag trodde, "död" lök i rabatten. Den hade varit utan synligt liv i 1 1/2 år bakom gardinen på fönsterbrädan. Fyra blommor efter ett par månader i sommarregnet. Utomhusvistelse är nog receptet för trötta amaryllislökar.
Lady Hamilton
Jo visst kan man få Amaryllisen att blomma om Svårigheten är att få den att blomma till den tidpunkt man själv har valt giggle.gif
Men visst är de fina blush.gif oberoende vilken årstid de blommar
skogstroll
Jag har precis tagit in min från "semestern" ute. Ska man sluta vattna då eller för att få dem att vissna ner och vakna till jul? smile.gif
Sailor Pluto
Oj, vilken fin smile.gif !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon