|
Den senaste månaden har gräsklipparen, diskmaskinen och idag även tvättmaskin lämnat in...vad har jag gjort för galet?? Jag vet snart inte vad jag gör för allting går oss emot här och jag börjar bli så fruktansvärt trött på alltihopa... Jag vet att jag skrev ett gnälligt inlägg för ett par år sen om att allt krånglade...och det har liksom aldrig slutat...Jag vet inte hur länge man orkar leva i ett fullständigt kaos..
skogstroll
01-09-2007, 17:34
urk jag vet hur det är... köpte hus... pengarna slut.. och vad händer? jo tvätt maskinen får tokspel såklart det går bara att köra den på ett program. Den får fortsätta med det ett tag
Åh det är så typiskt! Lika bra att ladda för att kylskåpet och spisen ger upp åxå
...nej,nej,nej...kylen är bara ett halvår och spisen ettoetthalvt...ryker dom också så vet jag inte vad jag gör..de 3 frysarna är väl i riskzonen dock för dom är alla mellan 20 och 40 år gamla...
Blomstertanten
01-09-2007, 18:43
Det är lagen om alltings jävlighet bara ! Tiillslut vänder det
Ja då ska väl de klara sig... men allt som håller på ha uppemot 10 år på nacken brukar gå sönder samtidigt
Det känns lite surt för tvättmaskin var en dyr historia och är nog bara 5 år..diskmaskin är ännu yngre...Vi får väl ha hit nån som tittar på tvättmaskin men med diskmaskin är det inte värt pengarna..
Det beror ju på vad som är fel... Oftast går programverket, å då är det oftast inte lönt att laga. Går ett lager kan det på vissa modeller vara värt reparation. Vår tvättmaskin la av i våras, eller rättare sagt, lagren var så glappa så den stal 3 av 4 gardinomtag av mig. Det sista fick vi aldrig ut. Men vi hade tur och hittade en 7000:- kronors maskin för 5000:- på kampanj. Tack och lov att de ofta har väldigt förmånliga avbetalningsalternativ iaf. För vitvaror ger ju alltid upp när man är som mest pank
Eva i Skåne
01-09-2007, 20:18
En tröstekram till dig Tesa.
Anki på Öland
01-09-2007, 21:40
Vet precis hur du känner Tesa....... denna sommar har allt gått sönder här... först gick spolanordningen på toastolen sönder så jag fick köpa en ny toastol, sen gick TVn söder och en ny fick införskaffas, sen var det bilens tur att ge upp andan totalt så det var bara att köra den till skroten och innan jag hann skaffa en ny gick husbilen också sönder, den gick i alla fall att reparera men gick på ett antal tusenlappar......... fy vad allt kostar! Anki
zaaritha
01-09-2007, 21:57
Hos oss gick bilen sönder tre ggr på fyra veckor! Varmvattenberedaren la' av, genom att tömma ut allt vatten på golvet.................. Se´n gick diskmaskinen sönder o det finns inga delar till den, längre.
Alphaville
02-09-2007, 08:53
Jag köpte en begagnad BMW för 17 år sedan... Rena måndagsexemplaret! Hann knappt bli lagad förän den gick sönder. Det blev väldigt dyrt i längden, jag var dessutom arbetslös vid den tiden och gick på AMU-kurs (AMU finns det längre? Eller vad heter det nu?) så jag var tvungen att ta mig dit. Bara otroligt jobbigt!!
Vad jobbigt när allt går sönder samtidigt. Det är ju dyra investeringar att behöva göra samtidigt. Här sjunger allt på sista versen - tv:n, dvd-spelaren, stereon, mikron. Stressande situation.
Sailor Pluto
02-09-2007, 13:33
Örk, förstår helt och hållet dina känslor just nu Tesa . Vi hade en riktigt otursperiod ett tag när bilen gick sönder tre gånger (då bytte vi bil, och den gick också sönder några gånger...), kylskåpet/frysen la av och det stank räkor i hela lägenheten, tv:n pajade, videon gav upp osv. Lustigt nog var det bara den första bilen som var gammal. De andra grejerna hade bara 5-6 år på nacken. Skickar en stooor kram till dej och hoppas att oturen vänder nu på direkten .
...kanske det inte var så eländigt ändå...peppar, peppar... Tvättmaskinen funkar igen!! Den har snart gått två tvättar idag... Det är en sån där självdiagnosticerande historia så den lämnade koden för "Dra ur nätsladden och kontakta servicetekniker" flera ggr när jag försökte starta den på olika program igår men idag uppför den sig som vanligt.. ...så det kanske har vänt nu då hela otursprylen...man kan ju hoppas..
Nästa gång den djävlas, låt den stå strömlös nåt dygn och se vad som händer... Det är ju en dator det med, och det vet vi ju alla hur de kan hålla på...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|