Killensomvillhagrönafingrar
03-09-2007, 10:35
Skall du kalka skiffer?
Ang att lägga skiffer finns det garanterat en massa tips o du använder sökfunktionen.
Ang kalkning finns det ett antal olika metoder men en tegelmur som är kalkad tycker jag är ursnyggt. Passa på att lägg den så att det blir ett riktigt varmt hörn där du kan bära ut en kruka med Bougonvilla (Säkerligen felstavat men läs vad jag menar inte vad jag skriver

)
Mitt andra tips för att få det att se lite mer "grekiskt" ut är att måla möbler, eventuellt pergola i blått.
Sedan tycker jag att du skall sätta vinrankor för det känns som grekland för mig.
Enligt mina erfarenheter så är det oftast inte så prunkande i Grekland men örter som gärna är mot det silverfärgade hållet passar nog bra.
Skall man gå på den "riktig" linjen så måste du ha en sådan där mygg/flugfångare som sprakar när de går emot och gärna rangliga stolar med sisalrep i sitten och självklart engångsduk med rostfria dukhållare. På bordet skall det stå en karaff som är gjord av keramik glaserat med farlig bly färg

och en aluminiumkaraff till vinet samt därtillhörande kådasmakande vin.
Dessutom en tv med förinspelade musikvideor på grekiska innehållande män med oljat hår och enbart väst på överkroppen.
Kanske en felstavad meny där du erbjuder 3 shots för priset av två.