Full version: Älgmarodör
katti
Nu går inte älgarna säkert längre för nu är jag på krigsstigen . Inatt så har nämligen en vilsen älg trampat omkring på vår nylagda gräsmatta... jag tror iallafall att det var en älg. Stora klövspår som sjunkit djupt i jorden.. kan det vara något annat? Inte glad.... mad.gif mad.gif mad.gif
Fialotta
Hallååå alla Älgar!!!
Nu är Katti på krigstigen...så håll er undan tongue.gif
för sjutton rolleyes.gif tongue.gif wub.gif
lisen
Akta er Älgar så Katti inte gör som Runar gjorde med Bambi laugh.gif wub.gif rolleyes.gif
katti
ja, ja retas ni bara rolleyes.gif
Annki
Katti! Du har min fulla sympati. Var bor du? Ska jag komma och hjälpa dig jaga älg? (Rätt gott med älg, förresten! Spara steken och filén! tongue.gif )

För två somrar sedan var jag så förbenad för att jag hade planterat nya plantor i kolonin som folk grävde upp och stal. Men när de tog mitt gamla löjtnantshjärta var måttet rågat! Plantan var borta, bara stor grop kvar. Nysatta irisar likaså. Lökar borta, stor grop.

Nåja, det visade sig senare att det bara var två plantor som verkligen blivit stulna. För våren efter dök löjtnantshjärta och irisar upp. Det var vår halvtama älgko som trampat ned dem till Kina! Jag såg inte att det var klövspår just där, för jorden var för porös. Men på fastare mark hittade jag andra spår efter henne. Jag skämdes något! wub.gif
Tittiluringen
hejsan!

Varför blir ni så upprörda över djurens oavsiktliga framfart i våra trädgårdar? ohmy.gif

nog ska vi som människor prata mycket tyst om att trampa i andras rabatter.... unsure.gif

näe, var glada så länge vi har djur som älgar kvar så vi kan se dom vilt och slipper gå på skansen.

Kram på Er alla!
Tittiluringen wub.gif
såg en jättevacker räv springa över åkern igår kväll...
Fialotta
CITAT (katti @ 14-07-2003, 11:17)
ja, ja retas ni bara rolleyes.gif

Skojretades bara tongue.gif rolleyes.gif
Men dom är rätt stora på nära håll...vi hade en uppe på altan förra året
han kikade in genom fönstret.(Gluttare där) unsure.gif
Gubben min blev skitskraj och skulle jaga bort honom...men gubben in igen och älgen lunkade i sakta mak sin väg...inte ett dugg rädd kan jag säga!
Min gubbe såg såååå kul ut...fick gå undan för att skratta laugh.gif
Kramis wub.gif
katti
inte för att det direkt är brist på älgar här uppe... men nog är det sant att man ska vara glad att de finns där ute och trampar...
Det var bara så typiskt att vi just lagt om gräsmattan, jag skulle nog kunna sätta pengar på att de inte sprungit där annars. Dessutom bor vi ganska centralt så chansen att några älgar sprungit tvärs över tomten var redan innan ytterst minimal. Det var faktiskt lite trist att vi inte såg dem, det hade varit lite roligt smile.gif.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon