Full version: nya krukor
Kvarnvik
Ville bara visa mina nya höstkrukor, alunrot och höstanemon. Jag har upptäckt alunroten i sommar, ska börja samla på alla möjliga och omöjliga sorter nästa år.

Maken var ute och plockade kantareller innan middagen, nytt personligt rekord i svampmängd, de flesta var dessutom stora som karlnävar. Synd bara att man måste rensa dem...

[attachment=6938:_IGP2102liten.jpg]
skogstroll
Det var ett tjusigt stilleben! wub.gif

Jag är också lite intresserad av alunrot, köpte denna på plantskolan men vet inte riktigt vilken sort det är tyvärr. Fin är den i alla fall i sina höstfärger!

[attachment=6939:P9020015.JPG]
kerstin z5-6
Ser ut sm H Marmelade -men det finns fler orangegula sorter
Gillan
Jättesnyggt Kvarnvik! Alunroten har jag inte upptäckt på riktigt förrän i år. Tänkte också börja samla på mig lite olika färgvarianter.

Men vilken kantarellskörd ohmy.gif . Grattis till den. Du lär nog få sitta där resten av kvällen misstänker jag sweatingbullets.gif
Kvarnvik
Vi har just gett upp rensningen till förmån för TV soffan, visade sig vara svårt att följa med i en film samtidigt som man rensar svamp. De får nog ligga och torka till lite till imorgon. För det var hemskt vad blöta de var...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon