kickistina
Är det någon som har erfarenhet av att handla växter genom att beställa från katalog?Själv köpte jag två bambuplantor från Rosenlust,det var det ynkligaste plantor jag sätt,men jag satte dem i en kruka (stor) på altanen i lite skugga och hoppades att de skulle "ta sig" men det gjorde dom inte,de växte i stort sett ingenting......Vågar jag handla något mer fån den katalogen?Ärdet någon som vet?För växterna ser ju såååå fina ut i katalogen!!!Får så köplust när jag ser i katalogen!Hoppas på svar!Kram Kickistina.
vindspel
Jag har köpt plantor från odla och de är fina. Prima skick. De andra har jag ingen erfarenhet av.
Fenja
Om jag vore dig skulle jag inte beställa mer från Rosenlust. Det är samma företag som ligger bakom Easy Plant och kanske ett företag till men jag minns inte just nu. Bakker är ett annat katalogföretag jag inte skulle rekommendera.
Det finns andra seriösa företag om du söker här på forumet på postorder så hittar du tidigare trådar om detta som innehåller både ris och ros.
Mvh
Fenja
freddie
Jag beställde citronsticklingar från www.nordenspalm.se i våras, men jag lyckades inte få dem att ta sig. De var fräsha när jag fick dem, ca 15 cm höga. Förmodlingen var det jag själv som misshandlade dem till döds genom för mycket vatten och fel jord. Skall försöka igen till hösten, de har fn slut, men har utlovat apelsin, citron och mandarinsticklingar till hösten.
Krolliljan
De plantorna som jag köpte från Easyplant / Rosenlust, blå nunneört, var jättesmå men har tagit sig mycket bra. yes.gif

Jag köpte också daglijor och trädgårdsiris. De har också vuxit och jag räknar med blommning nästa år. tummenupp.gif

Jag tror inte man kan räkna med blommning första året på dem. confused.gif
Margaretha
Jag föll för frestelsen och köpte två citrusplantor från Rosenlust för ett par månader sedan. De växer så det knakar, har blommat och satt frukt, så där har jag inget att klaga på. Har också köpt en underbar rosa passionsblomma därifrån. Småplantor från EasyPlant har jag sämre erfarenhet av. Odlas perenner och lökar har i regel varit mycket bra - fel färg någon gång. Rosa tulpaner blev röda.

Dessvärre får man ibland fel färg och sort även om man handlar på växtcenter av olika slag. Höstanemoner har jag bara lyckats få i en dubbel, rosa variant trots tre försök! Den vita blev också rosa. Den enkla blev också dubbel! confused.gif
kickistina
CITAT (Margaretha @ 09-09-2007, 11:04) *
Jag föll för frestelsen och köpte två citrusplantor från Rosenlust för ett par månader sedan. De växer så det knakar, har blommat och satt frukt, så där har jag inget att klaga på. Har också köpt en underbar rosa passionsblomma därifrån. Småplantor från EasyPlant har jag sämre erfarenhet av. Odlas perenner och lökar har i regel varit mycket bra - fel färg någon gång. Rosa tulpaner blev röda.

Dessvärre får man ibland fel färg och sort även om man handlar på växtcenter av olika slag. Höstanemoner har jag bara lyckats få i en dubbel, rosa variant trots tre försök! Den vita blev också rosa. Den enkla blev också dubbel! confused.gif

Kanske ger jag Rosenlust en chans till,jag fick väl "måndagsexmplaren av bambuplantorna. g.gif /Kickistina
embees
I början var det mycket "skräp" man fick från Rosenlust/Easy Plant men den senaste säsongen har allt tagit sig och växt/växer så det knakar. Både perenner och ett-åringar.

Jag är nöjd!

/Embees
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon