djingis
Vi har en tomt där det finns två fastigheter.
Varav det ena är ett litet torp med gammal trädgård.
Nu är det så att mannen som hyr det av oss har bestämt sig för att köpa ett hus i nästa by.
Han ska bara besiktiga sitt köpobjekt sen tänker han flytta -cry-.gif .
Har ni något tips hur jag kan få tag på någon annan som kan tänka sig att bo på landet i ett litet torp.
Området är attraktivt då det ligger vackert- men jag vill gärna ha någon som vill sköta trädgården då alla vackra gångar växer igen om de inte sköts.
Hur formulerar man sig och i vilka forum?
Tacksam för alla förslag

Fenja
Jag skulle sätta in en liten radannons i den största dagstidningen.
Skriva något i stil med:
Torp uthyres i (ort)
Litet torp, ? rum och kök uthyres till trädgårdsintresserad för fast boende. Vatten, sophämtning ingår i hyran á ???? kronor/månad. Uppvärmning sker med ? och betalas av hyresgästen. Hushållsel tillkommer.
Referenser önskas.
Ring 0000-00000

Mvh
Fenja
olgak
OJoj. Såg att du bor i Skåne, annars hade jag själv varit intresserad wink.gif!! Annars håller jag med Fenja. Dagstidningar, det är nog det som gäller. Tanken föds ju att annonsera i medlemstidningar för trädgårdssällskap och liknande, och det kan man ju göra, men i slutänden så är det väl ändå boendet som är det centrala och då tror jag det är dagstidningar som spekulanterna kollar i. Lappar på Konsum kan kanske också funka. Men annonsera i tidningen är nog det viktigaste.
KURT
Det orde finnas många ställen på nätet där man kan annonsera, om inte annat så kan man annonsera på Blocket
Cockaby
Får man vara nyfiken på att fråga var det ligger någonstans?

Annars rekommenderar jag nog också nätet på olika ställen. Blocket kan funka men annars leta upp olika bostadssidor. Har dålig koll på det just nu men vet att det finns några sajter där man kan annonsera ut sin bostad även som privatperson. Sen kan man ju alltid gå via mäklare också, de tar även uthyrningsobjekt. Men då får man ju betala lite till mäklaren också....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon