|
A. Jolie
03-09-2007, 11:57
Jag har ganska stora tuttar och efter att ha ammat två barn så blev de ännu hängigare än de tidigare var. Så nu har jag börjat tänka på att göra ett bröstlyft. Det som jag skräms lite över är att det sägs att det blir ganska mycket ärr, så därför frågar jag er om ni har nån erfarenhet?
aanderss
03-09-2007, 12:03
nä jag har ingen erfarenhet utav de. men ett tips är att leta upp plastikkiurgi forum där kan du nog få bättre svar gogglade på ordet och hittade http://www.plastikkirurgiforum.se/
Jag vill ge ett annat tips till att börja med. Om du inte redan är ordentligt utprovad, så börja med att gå in i en bra specialbutik och få hjälp med att prova ut en BH. Jag tycker att det har hjälpt upp mina en bra bit efter att ha sett riktigt sorgliga ut efter 11 månaders amning. Om inte annat kommer du att bli jättenöjd över hur de ser ut i BH:n
A. Jolie
03-09-2007, 12:41
Jodå ett gäng Bh:ar på Triumph har jag köpt och visst det ser jättesnyggt ut i dom, men hjälp så det blev när Bh:n åkte av........
Aha, ja då är det ju mindre kul... Själv upplever jag att behåarna hjälpt huden att dra ihop sig så de hålls upp bättre även utan, nästan bättre än innan graviditet och amning... Fast mina är ju iofs inte så jättestora heller...
A. Jolie
03-09-2007, 12:57
Jag har storlek 75 E, och nu har jag gått ner i vikt så det känns som det är väldigt mycket slapp hud. Tråkigt men man kanske får leva med det.
Sailor Pluto
03-09-2007, 13:06
Nu har jag ju ingen erfarenhet av sånt här, har bara en bristningar efter en viktuppgång på 30 kilo (varav 10 har trillat av). Prövade att börja träna och vara mer noggrann med att återfukta huden, och nog blev det en förbättring . Det skadar ju inte att prova iaf. Vet inte hur lång tid det har gått sen du fick barnen, huden kanske drar ihop sej sakta men säkert så att det blir lite bättre?
kerstin z5-6
03-09-2007, 13:11
Ärren runt bröstvårtan syns ofta inte särskilt mycket- och det större snittet ligger under bröstet i det naturliga vecket där
Hälsar K som jobbat på Plastikkirurgen
CITAT (A. Jolie @ 03-09-2007, 13:57)  Jag har storlek 75 E, och nu har jag gått ner i vikt så det känns som det är väldigt mycket slapp hud. Tråkigt men man kanske får leva med det. Jag har 70F där vidden absolut inte får va väl tilltagna 70, så dina är nog lite tyngre antagligen. Och då du dessutom gått ner i vikt så blir det ju gärna lite slappare åxå, och plötsligt kommer man på sig själv med att rulla ihop dem innan man stoppar dem i bh:n Dessutom har du fött 2 barn och jag bara ett och det har säkert betydelse. Hoppas iaf att du får rätsida på det så du åxå får trivas med dem. Lycka till!
Jag har ju verkligen inga direkta erfarenheter, men om man är nöjd med BHn på (och inte har värk, inte känner sig diskriminerad, whatever), så känns en operation onödig tycker jag - det är trots allt en rejäl operation. Menmen, var och en får bli nöjd på sitt vis.
Chamomille
03-09-2007, 16:00
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-09-2007, 14:11)  Ärren runt bröstvårtan syns ofta inte särskilt mycket- och det större snittet ligger under bröstet i det naturliga vecket där
Hälsar K som jobbat på Plastikkirurgen Fast jag har en bekant som lyfte + fyllde på sina tuttar och hon fick ärr från bröstvårtan och ner till väcket under. Lägger man bara in så får man ju ett ärr under som inte syns.
Jag har ammat tvillingar och hade så mycket mjölk att jag kunde sålt om jag ville, mina bröst blev sig aldrig lika efter det. Jag har också rätt stora och satsar på att köpa riktigt bra bh'ar, sen får dom väl hänga o slänga lite som dom vill när jag tar av den:-)
//Mollis
Du har inte funderat på en ren reduktionsplastik, E-kupa är ju rätt ordentligt. Görs fortfarande inom en del landsting.
/Åsa
kerstin z5-6
04-09-2007, 11:27
Japp-det var väl närmast en sådan jag menade jag med -vid reduktionsplastik gör automatiskt ett lyft - och E kupa är tungt för nacke och axlar
A. Jolie
04-09-2007, 12:15
Snälla berätta mer, vad är reduktionsplastik? Tar de även bort överbliven hud då? Det jag har hört talas om att det ska bli ärr efter är det s.k ankarlyftet, är detta samma sak?
Ja, man tar bort hud oxå. Dom jag sett har blivit jättesnygga fast med små ärr. Man gör inte alltid ankarlyft, det beror lite på bröstets storlek. Oftast är det det undre ärret i vecket som blir störs. Ring din vårdcentral och fråga vilka kriterier som gäller i ditt landsting för bröstreduktioner.
/Åsa
vindspel
08-09-2007, 22:44
Ett litet citat som skulle passa kanske.
"Jag föredrar en kropp som inte är vacker, framför den som är lyft på konstgjord väg. I mitt lik ska ingen hitta silikon."
Ernst-Hugo Järegård (1928-) Kroppen
freddie
09-09-2007, 00:01
CITAT (vindspel @ 08-09-2007, 23:44)  Ett litet citat som skulle passa kanske.
"Jag föredrar en kropp som inte är vacker, framför den som är lyft på konstgjord väg. I mitt lik ska ingen hitta silikon."
Ernst-Hugo Järegård (1928-) Kroppen Vill hon lyfta sina tuttar så skall hon väl få göra det! Sluta moralisera!
vindspel
09-09-2007, 00:07
CITAT (freddie @ 09-09-2007, 01:01)  Vill hon lyfta sina tuttar så skall hon väl få göra det! Sluta moralisera!  Jag moraliserar inte. Jag har en vännina som har köpt sig två bröst. Hon blev platt som en pannkaka efter ammningen. Man ska göra det man trivs med och för sig SJÄLV och ingen annan. Tyckte bara att citatet passade här.
freddie
09-09-2007, 00:33
CITAT (vindspel @ 09-09-2007, 01:07)  Jag moraliserar inte. Jag har en vännina som har köpt sig två bröst. Hon blev platt som en pannkaka efter ammningen. Man ska göra det man trivs med och för sig SJÄLV och ingen annan. Tyckte bara att citatet passade här. Ja, där ser du.
vindspel
09-09-2007, 05:30
CITAT (freddie @ 09-09-2007, 01:33)  Ja, där ser du. Låter som på ett dagis
freddie
09-09-2007, 09:51
CITAT (vindspel @ 09-09-2007, 06:30)  Låter som på ett dagis  Vad jag menar är detta: du har en vännina som lyft brösten för att hon är platt som en pannkaka - alltså kan du förstå varför personer vill lyfta/förstora sig! DU vill inte lyfta dig, men det är en annan sak! Man är inte en sämre människa för att man opererar sig!
vindspel
09-09-2007, 09:58
CITAT (freddie @ 09-09-2007, 10:51)  Vad jag menar är detta: du har en vännina som lyft brösten för att hon är platt som en pannkaka - alltså kan du förstå varför personer vill lyfta/förstora sig! DU vill inte lyfta dig, men det är en annan sak! Man är inte en sämre människa för att man opererar sig! De var Ernst-Hugo som inte ville lyfta sig. Det hade nog sett konstigt ut om han hade harft bröstförstoring Jag är väl nöjd med mina hängisar men det hade ju varit snyggt med inplantat. Jag skulle inte täka på den tanken för det ligger bröstcanser i släkten och det är svårt att upptäcka det när man har dem. Jag får fuska med en snygg behå. Jag hade däremot gärna gjort en ansiktslyftning men allt kostar pengar och det liger inte på min prioriteringslista. Jag tittade efter citat och hittade detta men jag menade inte att jag höll med  Förresten har ni sett Nick Nolte efter hans ansiktlyfting  Han som var snygg innan.
freddie
09-09-2007, 10:25
Själv skulle jag vilja göra en bröstförminskning fast jag borde lösa det med mer träning och färre beer. Hängisar är ok, bara de inte sitter på en man... Så från mig till alla kvinnor inklusive dig vindspel: var stolta över era bröst! Och kom ihåg: det ni inte har på ena stället har ni på ett annat! Brösten är inte så extremt viktiga för oss män som många tror. Rumpan, benen, formerna, huden betyder lika mycket. För min personliga del finns det inget mysigare än att vila ögonen på en svängande rejäl kvinnorumpa. Ha det bra!
Biggan_
09-09-2007, 10:32
CITAT (freddie @ 09-09-2007, 11:25)  Så från mig till alla kvinnor inklusive dig vindspel: var stolta över era bröst! Och kom ihåg: det ni inte har på ena stället har ni på ett annat! Brösten är inte så extremt viktiga för oss män som många tror. Rumpan, benen, formerna, huden betyder lika mycket. För min personliga del finns det inget mysigare än att vila ögonen på en svängande rejäl kvinnorumpa. Ha det bra!  Det var vackert sagt, och klokt!
freddie
09-09-2007, 10:58
CITAT (Biggan_ @ 09-09-2007, 11:32)  Det var vackert sagt, och klokt!  Tack!
vindspel
09-09-2007, 11:02
Instämmer med Biggan
CITAT (freddie @ 09-09-2007, 11:25)  Brösten är inte så extremt viktiga för oss män som många tror. Rumpan, benen, formerna, huden betyder lika mycket. För min personliga del finns det inget mysigare än att vila ögonen på en svängande rejäl kvinnorumpa. Ha det bra!  Nu tror jag ju du förstorar din egen roll. Om jag vore kvinna och ville förstora mina bröst så inte vore det utifrån vad en man önskade. Kanske vad en man önskade han kunde önska... Varför tror män alltid att det vi kvinnor vill är utifrån mäns önskemål? Mina hängtissar kanske kliar, ger mig onda axlar, svamp, dyra behåar och mycket mer. Men kärleken har vi inte pratat om. Inte heller om vad ni män gillar.
freddie
09-09-2007, 21:24
CITAT (bejron @ 09-09-2007, 22:20)  Nu tror jag ju du förstorar din egen roll. Om jag vore kvinna och ville förstora mina bröst så inte vore det utifrån vad en man önskade. Kanske vad en man önskade han kunde önska...
Varför tror män alltid att det vi kvinnor vill är utifrån mäns önskemål?
Mina hängtissar kanske kliar, ger mig onda axlar, svamp, dyra behåar och mycket mer. Men kärleken har vi inte pratat om. Inte heller om vad ni män gillar. japp, du har helt rätt. kvinnan är till för att behaga mannen!
My pleasure
CITAT (freddie @ 09-09-2007, 22:24)  japp, du har helt rätt. kvinnan är till för att behaga mannen! Jeeezas!
freddie
09-09-2007, 21:28
gammelnalle
09-09-2007, 22:05
som man hoppas jag att det inte är VI som får kvinnor att vilja ta till kniven,,
Jag har full förståelse för att det finns goda skäl att man vill skära bort eller lägga till..
men gör det inte för att ni tror att VI MÄN vill det....
Känner ett flertal par där hon har blivit "av" med ena bröstet pga canser.... inte älskas hon mindre för det..
och jag känner INGEN (och har diskuterat detta med mina manliga arbetskollegor) vuxen man som är speciellt fixcerad av kvinnobröst... ( däremot är en del testestoronfyllda unga grabbar det..)
b
freddie
09-09-2007, 23:00
CITAT (gammelnalle @ 09-09-2007, 23:05)  som man hoppas jag att det inte är VI som får kvinnor att vilja ta till kniven,,
Jag har full förståelse för att det finns goda skäl att man vill skära bort eller lägga till..
men gör det inte för att ni tror att VI MÄN vill det....
Känner ett flertal par där hon har blivit "av" med ena bröstet pga canser.... inte älskas hon mindre för det..
och jag känner INGEN (och har diskuterat detta med mina manliga arbetskollegor) vuxen man som är speciellt fixcerad av kvinnobröst... ( däremot är en del testestoronfyllda unga grabbar det..) b försöker du skuldbelägga mig nu?!
vindspel
09-09-2007, 23:12
CITAT (freddie @ 10-09-2007, 00:00)  försöker du skuldbelägga mig nu?! Det är lätt att bli missförstådd  . Strunt i det nu Freddie, du hade goda intentioner
A. Jolie
10-09-2007, 08:28
CITAT (vindspel @ 08-09-2007, 23:44)  Ett litet citat som skulle passa kanske.
Ernst-Hugo Järegård (1928-) Kroppen Nej tack du, nån silikon vill jag ej ha, för storleken är de inge fel på, men guppet desto mer.
aanderss
10-09-2007, 08:52
om ni söker erfarena kvinnor fråga dolly parton
A. Jolie
10-09-2007, 09:04
CITAT (aanderss @ 10-09-2007, 09:52)  om ni söker erfarena kvinnor fråga dolly parton 
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|