anneli85
Satte 5 st Sommerwind i våras efter rekommendationer från Kajsa, och jag säger bara WOW vilken ros. De har tagit sig otroligt bra och blommar för fullt fortfarande. Alla som besöker mig undrar nyfiket vad det kan vara för ros som är så fin. Tack tack Kajsa för dina säkra kort. Nu ska jag slå till på Little White Pet och se om den också blir en favvis (tror det).
Kajsa
Vad roligt då rose.gif Jo den krånglar aldrig. Little White Pet har jag i kruka den blir ganska stor, osäker om den skulle kunna grävas ner hos mig ute, har väl läst att den var klen, men du bor väl varmare ?
anneli85
Jag bor i zon 3, så det är väl lite tveksamt, men man får testa och se.
Sagosessa
Jag har nog nämnt det tidigare, men mina 2 Little White Pet trivs alldeles utmärkt i zon 3-4.
Jag har dem i rabatt i österläge med morgon-förmiddagssol ganska nära husväggen. Inte i direkt anslutning, men nästan.
Jag har haft dem där i 3 år och de fryser inte ner mycket alls. I år har de blivit riktigt höga och frodiga *allt regnande månde*
Jag har även Lichtkönigin Lucia (zon 4) och de är jättestora och väldigt fina - modell klätterros nästan.
Kajsa
Då kanske jag ska gräva ner min, tack för det, ja vi bor ju i samma zon. Har haft den många år i kruka, så det låter bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon