Jennie123
Hej,

Den kallas väl för blågull har jag för mig. Vad har den för knasiga krav? Den vägrar att trivas i min fina rabatt utan ska promt växa mellan stenarna strax utanför rabatten. Den frösår sig alltså där och moderplantan som jag satte i rabatten har dött.
Inte är det väl en stenpartiväxt???
Knäppt är det i alla fall. Någon som har en förklaring?

Tack på förhand
Biggan_
Blågull blir ju hög så inte är det en stenpartiväxt! Sprider sej villigt gör den. Jakobs stege har jag faktiskt inte hört innan!
kerstin z5-6
nej ! de är för stora och sprider sig ohämmat i den miljön
Gåsis
Kan det vara så att du har ganska lerig jord i rabatterna och att den får mer grus runt fötterna mellan stenarna? Gör en grop och fyll med grus i rabatten så kanske den vill bo där med.

/Åsa
Alexander-VG-zon3
denna växt vill ha fuktigt och passar inte i stenparti . halv skugga och fukt vill den ha . kan växa nära vatten och sumpmark .
Jennie123
Ahaaaa!
Grus runt fötterna ska jag absolut prova. Nog är det en del lera i rabatten även om jag har försökt att fixa med planteringsjord.
J-klar om den rackaren inte vill bo där nu då.
Tackar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon